رئیس اداره محیط زیست شهرستان ورامین در گفت وگو با برنامه اینجا تهران است از شبکه رادیویی تهران از تشکیل تشکل های مردم نهاد در حفظ محیط زیست شهرستان ورامین خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۴۷۵
اینجا تهران است- شهرستان ورامین

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، مهندس گل محمدی، با اشاره به همکاری های مردم نهاد در نگهداشت محیط زیست گفت: شاید در گذشته خیلی آن طور که باید به موضوع محیط زیست اهمیت نمی دادند، اما این اواخر تمرکز بیشتر شده است، بویژه در شهرستان ما خوشبختانه همه مسئولین اتفاق نظر دارند و همگام و همراه محیط زیست هستند. ما طی چند سال گذشته برای حفظ محیط زیست روندی که داشتیم روند خوبی بوده و توجه ویژه ای به محیط زیست شده است. یکی از این کارها ایجاد تشکل های مردم نهاد است که سال گذشته و امسال دو تشکل مردم نهاد اعلام موجودیت کردند و مراحل قانونی را گذرانده اند و به صورت رسمی به مدیریت ما اعلام کردند، امیدواریم از تشکل های مردم نهاد در حفظ محیط زیست بهره مند شویم.

وی افزود: ما وارد تعامل با گروه های مردم نهاد شدیم، کمپین هایی ایجاد شده است از جمله کمپین سه شنبه های بدون خودرو و بحث قطره قطره در شهرستان مورد توجه قرار گرفته است و با پیگیری هایی مسئولین و تشکل هایی که ایجاد شده به ارتقای فرهنگ زیست محیطی کمک شایانی شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ورامین با اشاره به اولویت های محیط زیستی این شهرستان خاطر نشان کرد: با توجه به این که ما همسایه کلانشهر تهران هستیم و هوای شهرستان ما بر تهران و تهران بر شهرستان تاثیر داشته یکی از اولویت های ما بحث آلودگی هواست، بحث بررسی و پایش مراکز و منابع آلاینده و کنترل آلودگی هوا در اولویت کاری ما قرار دارد. از دیگر اولویت های ما مسائل پسماندهایی است که به صورت ویژه دنبال می کنیم. ارتباط خوبی در بحث پسماند مدیریت شهری و شهرستان قرچک شده است، ما وارد موضوع پسماندهای واحدهای درمانی و پزشکی شدیم، هر چند هنوز نواقص وجود دارد اما با حمایت مسئولین شبکه بهداشت و درمان ما دنبال این هستیم برسیم به آن ایده ال هایی که مد نظر داریم.

بنا براین گزارش، برنامه اینجا تهران است هر هفته یک شهرستان را مدنظر قرار داده و با همکاری مردم و مسئولانش، مشکلات مردمی را بازگو می کند. با توجه به مسائل روز و خواسته های مخاطبان از فرماندار، شهردار و یا هر مسئولی که بیشترین ضرورت حضور را دارد دعوت می شود تا درباره نکات مطرح شده پاسخگو باشد. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13 و 40 دقیقه روی آنتن رادیو تهران می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
mmm
-
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
اره واقعا شهر گل و بلبل كه میگن همین جاست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها