تصویر‌برداری سریال علی‌البدل به کارگردانی سیروس مقدم ادامه دارد

جنگ خان‌ها در مجموعه «علی‌البدل»

عوامل سازنده سریال تلویزیونی «علی‌البدل» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری در روستای سیمین از توابع شهرستان همدان مشغول ضبط این مجموعه هستند. تصویربرداری در خانه یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال با نام علی‌البدل ادامه دارد که این نقش را احمد مهرانفر بازی می‌کند.
کد خبر: ۹۲۶۹۹۳
جنگ خان‌ها در مجموعه «علی‌البدل»

به گزارش جام‌جم، این مجموعه تلویزیونی قصه‌ای مفرح و طنز دارد و ببینندگان با تماشای این اثر شاهد روایتی متفاوت از طنز تلویزیونی خواهند بود. سریال «علی‌البدل» حوالی شهر همدان و در چند روستا مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد و قصه آن در یک ناکجاآباد اتفاق می‌افتد. این سریال داستان یک آبادی به نام «چشمه قل‌قل» را به تصویر می‌کشد که دو طایفه به نام آبیاری‌ها و آبناری‌ها در آن زندگی می‌کنند که از قدیم‌الایام در عین حال که کنار هم هستند، اختلافاتی با هم دارند که باعث شده آبادی رونق چندانی نداشته باشد و اهالی، بیشتر درگیر اختلافات خود باشند. تا این‌که اهالی دو طایفه برای حل مشکلات روستا و اداره آن، شورایی را تشکیل می‌دهند که عضوی به نام «علی البدل» دارد. او در عین این‌که عضو شوراست، اما حق رأی ندارد و ...

در این مجموعه مهدی فخیم‌زاده نقش یکی از خان‌های این آبادی به نام نریمان خان را بازی می‌کند و مهدی هاشمی نیز نقش خان دیگر به نام نوذرخان را بر عهده دارد. محسن تنابنده نقش مشاوری را بازی می‌کند که به هر دو خان مشاوره می‌دهد و احمد مهرانفر نیز به عنوان عضو علی‌البدل نقش‌آفرینی می‌کند. عزت رمضانی‌فر و حسین محب‌اهری نیز نقش اعضای شورا را بر عهده دارند. هومن حاجی عبداللهی و بهرام افشاری نقش انتظامات روستا را بازی می‌کنند.

محمود جعفری، نقش پرویز را که فردی مغازه‌دار است برعهده دارد و هادی کاظمی نیز در این داستان ایفاگر نقش فردی به نام خرم است. سیما خضرآبادی، فروغ قجابگلی، هدیه آزاده، مهسا باقری و فرشته گلچین از بازیگران زن این سریال هستند.

پیدا کردن ناجی

الهام غفوری، تهیه‌کننده درباره روند تولید سریال علی‌ البدل به جام‌جم گفت: زمان زیادی صرف پیدا کردن لوکیشن کردیم و در نهایت چون روستایی را نیافتیم که مجموع شرایط را داشته باشد، به همین دلیل در چهار روستا کار را انجام می‌دهیم. علاوه بر آن دکور بخش‌های زیادی از صحنه‌های سریال ساخته شد.

وی ادامه داد: ما با ساخت این اثر قصد داریم به مخاطب بگوییم که همه باید برای بهبود شرایط اجتماعی زندگی‌مان تلاش کنیم و نباید همیشه منتظر ناجی باشیم تا اصلاحات انجام شود، هر کاری را می‌توانیم از خودمان شروع کنیم. علی‌البدل جزو سریال‌های پرلوکیشن و پر زحمت محسوب می‌شود. با توجه به این‌که هر روز باید یک ساعت طی کنیم تا به لوکیشن برسیم، طراح گریم تلاش کرده با گریم‌های ساده، اما متفاوت در کمترین زمان بازیگران را همراه با دستیارانش آماده کند تا زمان زیادی برای گریم صرف نشود. این تهیه‌کننده درباره این‌که آیا بازیگران با لهجه صحبت می‌کنند؟ گفت: نه به هیچ وجه کسی با لهجه صحبت نمی‌کند و از این مساله پرهیز کردیم. در مجموع فضای قصه جای مشخصی در ایران نیست. ضمن این‌که سریال علی‌البدل شبیه هیچ یک از کارهای قبلی آقای مقدم نیست و کار متفاوتی است.طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تصویربرداری یک ماه و نیم دیگر به پایان می‌رسد.

مامور انتظامات

هومن حاجی عبدالهی، بازیگر درباره نقشش و تجربه همکاری دوباره با سیروس مقدم گفت: بازی در سریال علی‌البدل چهارمین تجربه مشترک من با آقای مقدم است. همیشه کارهای او پرمخاطب است و مردم پیگیر آن هستند. مقدم از آن دست کارگردانان حرفه‌ای محسوب می‌شود که همه بازیگران علاقه‌مند به کار کردن با او هستند. وی ادامه داد: قصه در یک روستا می‌گذرد که دو مامور انتظامات دارد. من در این مجموعه نقش یکی از مامورهای انتظامات را با نام فیضی بازی می‌کنم و بهرام افشاری هم ایفاگر یکی دیگر از این ماموران انتظامات با نام هرمز است. نقش رگه‌های طنز دارد.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که آیا بداهه هم دارید؟ توضیح داد: بله، بداهه داریم، اما با هماهنگی است. در واقع مواردی را که به ذهنم می‌رسد با آقای تنابنده در میان می‌گذارم و در صورت موافقت حتما از آن استفاده خواهم کرد.

رئیس شورای روستا

حسین محب‌اهری یکی دیگر از بازیگران این مجموعه است. وی درباره نقشش در این سریال عنوان کرد: من در سریال پایتخت 2 نقش دایی را بازی و همکاری با آقای مقدم را تجربه کردم. او از آن دست کارگردانان کاربلد است که رگ خواب مخاطب را می‌شناسد. وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه جذابیت‌های قصه شدم و با علاقه پیشنهاد بازی در این مجموعه را پذیرفتم.

وی ادامه داد: در این مجموعه من نقش قدم، رئیس شورای روستا را بازی می‌کنم. بینندگان با تماشای این اثر می‌توانند شاهد یک طنز خاص و متفاوت در شخصیت‌های قصه باشند که برایشان حتما جذاب خواهد بود. راستش با بازی در این سریال انرژی خوبی گرفتم و خوشحالم که همکاری دارم.

مهدی هاشمی، خان یک روستای خیالی

نام مهدی هاشمی مساوی است با تجربه نقش‌های متفاوت در سینما و تلویزیون. مخاطبان رسانه ملی او را با ایفای نقش سلطان در مجموعه تلویزیونی سلطان و شبان شناختند و متوجه توانمندی‌های این بازیگر شدند. او در طول این سال‌ها ایفاگر نقش‌های متنوع در سریال‌هایی همچون سردار جنگل، هزاران چشم، چراغ جادو، رقص پرواز، روزگار قریب، اشک و لبخندها و کارآگاهان بوده است. او از مدت‌ها پیش قرار بود با سیروس مقدم همکاری داشته باشد، ولی هر بار بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد تا اینکه طلسم آن در سریال علی‌البدل شکسته شد. هاشمی در این سریال نقش یک خان بزرگ یک روستای خیالی را به عهده دارد. پر و پیمان بودن قصه عامل اصلی بوده که او بازی در این سریال را پذیرفته است.

تجربه خان بودن

سال‌ها حضور در عرصه بازیگری، نگارش و فیلمسازی از مهدی فخیم‌زاده یک استاد به تمام معنا ساخته است. فخیم زاده در طول این سال‌ها علاوه بر ساخت دو مجموعه تاریخی برای تلویزیون، سریال‌های خواب و بیدار، هم نفس، حس سوم، بیصدا فریاد کن، ساختمان 85 و فوق سری را ساخته است. او در اکثر مجموعه‌هایی که ساخته در کنار کارگردانی نقش‌هایی را هم به عهده داشته و کمتر بازی در مجموعه‌ای را می‌پذیرد که خودش کارگردانی آن را به عهده ندارد که در این باره می‌توان به سریال‌های مختارنامه و تکیه بر باد اشاره کرد. فخیم‌زاده این روزها مشغول بازی در سریال علی‌البدل است و در این مجموعه در کنار مهدی هاشمی نقش یکی دیگر از خان‌های روستا را بازی می‌کند. با توجه به گریم متفاوت او در عکس‌های منتشر شده باید انتظار یک نقش متفاوت را داشته باشیم.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها