با حضور معاون سیما، معاون صدا و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، تفاهم‌نامه همکاری بین رسانه ملی و ستاد مدیریت بحران امضا شد.
کد خبر: ۹۲۵۴۹۷
رسانه ملی پیشگام آموزش مدیریت بحران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مرتضی میرباقری در این مراسم از آمادگی کامل سیمای جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: مدیریت بحران، مساله‌ای ملی و امنیتی است، لذا رسانه ملی وظیفه خود می‌داند که در موضوع آگاهی‌بخشی، آموزش و اطلاع‌رسانی، حضور جدی و پررنگ در حوزه مدیریت بحران کشور داشته باشد.

معاون سیما افزود: رسانه ملی این ظرفیت و توانایی را دارد که با ساخت انواع برنامه‌های مستند، سریال، آیتم‌های آموزشی و خبری به مقوله افزایش میزان آگاهی عمومی نسبت به حوادث طبیعی و غیرطبیعی بپردازد.

میرباقری تصریح کرد: چنانچه در تهران با این نوع زیرساخت‌ها، گسل‌های طبیعی، ساختمان‌سازی و تعداد کثیر جمعیت،حادثه‌ای رخ دهد، دچار خسارت‌های زیادی خواهیم شد اما تلویزیون با آموزش‌های مناسب عمومی می‌تواند بسیاری از خسارت‌های ناشی از بروز بحران‌ها را مهار کرده یا کاهش دهد.

همکاری 14 شبکه رادیویی باستاد مدیریت بحران

در ادامه معاون صدا به نقش خاص و توانایی رادیو برای ورود به حوزه مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: تمام 14 شبکه رادیویی رسانه ملی با تولید اخبار و برنامه‌های آموزشی در حوزه مدیریت بحران به منظور افزایش اطلاعات و آموزش شهروندان، آماده اند تا با ستاد مدیریت بحران کشور همکاری نزدیک داشته باشند. به این تعداد، اپلیکیشن جدید رادیو قابل نصب در گوشی‌های همراه را هم باید اضافه کرد که می‌تواند ابزار بسیار مناسبی در حوزه مدیریت بحران باشد.

وی افزود: امنیت مهم‌ترین مولفه در یک زندگی اجتماعی است لذا وظیفه ذاتی رسانه در رادیو حکم می‌کند که تمام شبکه‌های رادیویی چه از نظر آموزش، پیشگیری و حتی حین بحران بسیار فعال عمل کنند؛ بنابر این این تفاهم‌نامه، این همکاری دوجانبه را قوام بیشتری می‌بخشد.

نسرین آبروانی تصریح کرد: برای ایجاد این امنیت چند نکته مهم به نظر می‌آید؛ اول این‌که در مدیریت بحران آگاهی از وضع موجود بسیار مهم‌تر از خود بحران است.دوم حفظ آرامش در حین وقوع بحران است و سوم این‌که در کار فرهنگی تمام سازمان‌ها و نهادها باید تعاملی متقابل برای مدیریت بحران داشته باشند.

معاون صدا گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت بحران باید از سنین کودکی و از آموزش و پرورش آغاز و جدی گرفته شود.

نقش رسانه ملی در مدیریت بحران

رئیس سازمان مدیریت بحران نیز رسانه ملی را ابزاری مهم در ارتقای سطح آموزش و آگاهی عمومی در حوزه مدیریت بحران قلمداد کرد.

اسماعیل نجار افزود: هر اندازه که میزان آگاهی مردم از حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش یابد به همان اندازه میزان خسارات و تلفات ناشی از بحران‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران باید توجه داشته باشند که آرامش مهم‌ترین سرمایه مردم است، لذا حفظ آرامش شرط لازم در تصمیم‌گیری درست در هنگام بحران‌هاست. خبرنگاران در مواقع بروز بحران باید احتیاط بیشتری در امر خبرنویسی داشته باشند. رئیس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: تاکنون مانورها و دوره‌های آموزشی بسیاری برای مدیران اجرایی استان ها، کارکنان نهادهای دولتی و خصوصی، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم برگزار شده است. این آموزش‌ها و مانورها در سطحی است که نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در حوزه مدیریت بحران را به تحسین واداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها