ماجرای جمع آوری گوشی های آیفون

اجرای طرح رجیستری تلفن همراه از 5 مرداد

قائم ‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت شب گذشته با حضور در برنامه پایش در مورد قاچاق کالا گفت: به عقیده من فقط در چند ماه اخیر بحث قاچاق به ‌صورت جدی مطرح‌ شده، کشفیات قاچاق در دو هفته اخیر نشان می‌دهد که این کشفیات در مقایسه با پارسال چقدر بیشتر شده است.
کد خبر: ۹۲۵۳۲۳
اجرای طرح رجیستری تلفن همراه از 5 مرداد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه یک، مجتبی خسروتاج افرود: متأسفانه همزمان با اینکه در تهران ستاد مبارزه با قاچاق کالا تشکیل می‌شود در استان‌های دیگر ستاد تسهیل قاچاق کالا داریم. در خیلی از استان‌های مرزی جلوی چشم مسئولان، کالا به‌صورت قاچاق وارد می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه این ستاد تسهیل قاچاق درچه استان‌هایی تشکیل می‌شود، گفت: این ستادهای تسهیل قاچاق در استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان تشکیل می‌شوند. به خاطر شرایط کلان اقتصادی دولت فشار زیادی به مسئولان استانی برای مبارزه با قاچاق نمی‌آورد.

دیگر مهمان این برنامه، معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق بود که در‌باره پدیده شوم قاچاق در کشور اظهار داشت:در سال‌های اخیر گرایش موضوع قاچاق از پرونده‌های خرد به سمت پرونده‌های کلان رفته است و در21 پرونده‌ای که وزارت اطلاعات در سال 94 بر روی قاچاق کار کرده، 2800 میلیارد تومان کشفیات داشته‌ایم.

سید علیرضا گلستانی زاده ادامه داد: در مدت دو سال گذشته با توجه به جمیع شاخص‌ها رشد قاچاق کمتر شده است. ما در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاً اعتقاد نداریم مبارزه با قاچاق ناموفق بوده است.

وی در مورد علت تعویق رجیستری تلفن همراه هم یادآور شد: بحث رجیستری از اردیبهشت سال 92 به‌صورت جدی در دستور کار ستاد مبارزه با قاچاق قرار گرفت و جلساتی را با وزارت ارتباطات، وزارت صنعت و معدن، گمرک و نهادهای امنیتی دیگر در موضوع مبارزه با قاچاق تلفن همراه داشتیم، نهایتاً در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور مصوب شد که طرح به‌صورت آزمایشی از اول مرداد اجرا شود. تعویق این طرح به علت مشکلی است که در سرور یکی از اپراتورها اتفاق افتاده که با راه اندازی اولین سرور، از پنجم مرداد این طرح به‌صورت سراسری اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص جمع‌آوری گوشی آیفون و پلمپ چند مغازه نیز گفت: وزارت اطلاعات در پیگیری یک پرونده اطلاعاتی، به شبکه‌ای از قاچاق برخورد کردد که پیگیری آن شبکه، منجر به جمع‌آوری گوشی و پلمپ چند مغازه بود و این موضوع ربطی به طرح رجیستری گوشی تلفن های همراه ندارد.

برنامه پایش به تهیه‌کنندگی توحید آتشبار، کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که یکشنبه‌ها بعد از سریال شبانگاهی با اجرای کیاداود اسفندیاری از این شبکه پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها