«گذری در تهران» این بار به کاخ گلستان و تالار الماس سر زده تا موزه اسلحه های دوران قاجار را به مخاطبان رادیو تهران معرفی کند.
کد خبر: ۹۲۴۹۳۴
گذری به کاخ گلستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه رادیویی تهران، میثم کطائیان تهیه کننده برنامه از معرفی جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی تهران خبر داد و گفت: در برنامه گذری در تهران این بار به تالار الماس کاخ گلستان که از تالارهای مهم متعلق به دوران فتحعلی‌شاه قاجار است سر می زنیم تا مخاطبان بیشتر با کارکرد این تالار آشنا شوند.

«به دلیل آیینه کاری های زیبا به تالار الماس مشهور شده است. تالار الماس که از بخش های قدیمی ارگ سلطنتی است، در کنار عمارت بادگیر در سمت جنوبی کاخ موزه گلستان قرار دارد. ساخت این تالار در دوره فتحعلی شاه آغاز شده و در دوره محمد شاه به پایان رسیده است.

این بنا شامل یک تالار بزرگ،‌ اطاق های گوشواره، دهلیز، بالاخانه و پستوهای متعدد است که به عنوان موزه اسلحه های دوران قاجار برای بازدید عموم . قسمت شمالی تالار با ارسی های بزرگ با شیشه های رنگین پوشیده و در طبقه زیرین این بنا حوض خانه ای وجود دارد که در دوره پهلوی مرمت شده است برای شنیدن دیدنی های این تالار ما در گذری در تهران همراه شوید.»

کطائیان در ادامه افزود: ما در برنامه گذری در تهران نمادها و نشانه های شهر تهران از موزه ها، باغ ها، پارک ها گرفته تا کلیسا ها، مجسمه ها، میادین و گذرها را به مخاطبان معرفی می کنیم تا زوایای مختلف لایه های پنهان شهر تهران شناسایی شود.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی های این برنامه تنوع بسته های صوتی است که موجب جذابیت بیشتر در معرفی مکان ها و جاذبه هایی است که اطلاع رسانی می شود. در بخشی از برنامه آلبرت کوچوئی تاریخ شفاهی و تاریخ مکتوب تهران و اتفاقاتی که در کوچه پس کوچه های تهران رخ داده را روایت می کند.

استفاده از فیلم های قدیمی و مستنداتی که معرف بیشتر این مکان ها هستند، روایت تاریخ شفاهی موزه ها، پارک ها و اماکن مذهبی به سمع شنوندگان می رسد و گزارش های مردمی که از قدیمی های شهر و بزرگان سطح شهر تهیه می شود، معرف بیشتر اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر تهران است.

گذری در تهران هر روز جز جمعه ها از ساعت 17 و 15 دقیقه روی آنتن رادیو تهران می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها