در 23 خرداد 1318 در گلوبندک تهران به دنیا آمدم، در دبیرستان البرز درس خواندم و لیسانس مدیریت دارم. 9 آذر 1345 که تلویزیون ملی ایران می‌خواست افتتاح شود از بین 300 داوطلب در آزمون قبول شدم و کارم را با گویندگی روی فیلم‌های خبری سیاسی آغاز کردم.
کد خبر: ۹۱۷۹۹۳
رادیو ورزش عشق من است

به مدت سه سال از 48 تا 50 در تلویزیون شیراز مسئول و گوینده خبر و اولین گوینده تلویزیون شیراز بودم. از آن زمان کار گزارشگری ورزشی را انجام می‌دادم. جزو اولین گزارشگران در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله تنیس، سوارکاری و اتومبیلرانی بودم، اما رشته اصلی‌ام والیبال است.

از سال 68 وارد رادیو شدم. ابتدا رادیو ایران، سپس رادیو تهران و بعد از آن با رادیو جوان همکاری کردم و با راه‌اندازی رادیو ورزش کارم را در رادیو ورزش ادامه دادم. در ضمن مسئول روابط عمومی رادیو ورزش نیز هستم. اولین تجربه کاری‌ام در رادیو ورزش 8 تیر سال 78 بود که شبکه رادیو ورزش رسما افتتاح شد و من جزو پنج نفری بودم که این شبکه را راه‌اندازی کردیم. اولین کار ما افتتاحیه رادیو ورزش بود که همراه آقای والی‌زاده اجرا کردیم. برای تهیه گزارش ورزشی به کشورهای مختلف دنیا سفر کرده‌ام. مسابقات والیبال در ژاپن، پارالمپیک در سیدنی، مسابقات جام ملت‌های آسیا در قطر و مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در ونکوور کانادا از‌جمله سفرهای کاری‌ام بوده است. در طول سال‌های فعالیتم، اشک‌ها و لبخندهای زیادی داشتیم. وقتی تیم ایران پیروز شود، ما خوشحالیم و لبخند می‌زنیم، ولی اگر ببازد ما اشک می‌ریزیم. به گویندگان و گزارشگران تازه کار توصیه می‌کنم، سعی کنند همیشه خودشان باشد و صدای کسی را تقلید و صداسازی نکنند، زیرا صدا به منزله شناسنامه است و خیلی اهمیت دارد که شما را با صدای خودتان بشناسند. همچنین توصیه می‌کنم زیاد مطالعه کنند و ادامه تحصیل بدهند و به کارشان عشق بورزند و مطلبی را که باید بخوانند، حتما یک بار مطالعه کنند و هر چیزی را که نمی‌دانند حتما بپرسند تا اطلاعات درست به شنوندگان بدهند.

رادیو ورزش واقعا عشق من است و آن را با هیچ رادیو و تلویزیونی عوض نمی‌کنم. آن‌قدر به رادیو ورزش علاقه دارم که وقتی صحبت از کانال شدن رادیو ورزش بود، من غصه بزرگی داشتم و تلاش زیادی کردم شبکه رادیویی ورزش مثل قبل شبکه باقی بماند و به کارش ادامه دهد.

رادیو ورزش، شبکه‌ای است که میان مردم و جامعه جای خودش را باز کرده است و تمام اقشار جامعه از بچه شش یا هفت ساله تا پیرمرد 90 ساله این رادیو را می‌شناسند، چون برای تمام سنین و سلیقه‌ها برنامه دارد. به نظرم ما باید چنان کار کنیم تا همان چیزی باشد که شنونده‌ها می‌خواهند. باید بکوشیم مسابقات ورزشی را در رشته‌های مختلف مستقیم پخش کنیم. آخرین اخبار را در اختیار شنونده‌ها قرار دهیم، پای صحبت‌شان بنشینیم و خواسته‌هایشان را تا جایی که در توان شبکه است با ساختن برنامه‌های متنوع برآورده کنیم تا بتوانیم شنوندگان را راضی نگه داریم.

مسعود اسکویی

گوینده و گزارشگر شبکه رادیویی ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها