رئیس رسانه ملی در دیدار مدیران صدا تاکید کرد

ضرورت عمق بخشی و تعاملی شدن تولیدات رادیویی

دکترعلی‌عسکری رئیس رسانه ملی در دیدار مدیران معاونت صدا، بر ضرورت عمق بخشی و تعاملی شدن تولیدات رادیویی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۷۷۹۷
ضرورت عمق بخشی و تعاملی شدن تولیدات رادیویی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط‌ عمومی رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری در این دیدار با اشاره به اهمیت شبکه‌های رادیویی در اطلاع‌رسانی و بررسی موضوعات و مشکلات جامعه، رادیو را یکی از موثرترین رسانه‌ها در حوزه آگاهی‌بخشی به افراد جامعه دانست و اظهار داشت: رادیو رسانه‌ای پراهمیت است که از جایگاه خاصی در بین مردم برخوردار بوده، چرا که این رسانه با بهره‌گیری از عنصرکلام و تولید ادبیات می‌تواند اطلاعات و دانش بیشتری را به مخاطبان خود منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از دیدگا‌ه‌های کارشناسی به کاهش مخاطب رسانه های قدیمی اشاره می‌شود، افزود: شاید به دلیل تکثر شبکه‌های تلویزیونی و تنوع سرویس‌های رسانه‌های نوین، به این رسانه‌ها بیشتر توجه شود، اما این موضوع از اهمیت رادیو نمی‌کاهد، ضمن آنکه رادیو نیز می‌تواند با بهره‌گیری از رسانه‌های نوین صدای خود را به اشکال مختلف به مخاطبانش برساند. رئیس رسانه ملی تصریح کرد: به دلیل جایگاه رسانه رادیو در بین مردم و اثرات مثبتی که بر جامعه در ابعاد مختلف دارد، در سال‌های گذشته رشته‌های تخصصی رادیو را در دانشگاه صداوسیما راه‌اندازی کردیم تا با پرورش نیروهای متخصص زمینه ارتقاء تولیدات رادیویی را فراهم شود.

علی‌عسکری در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت حضور در فضای مجازی ، یادآور شد: تحول در فعالیت‌های صداوسیما در آینده باید بر فضای مجازی استوار باشد و از این شرایط باید بیشترین بهره‌برداری را ببریم و در این ارتباط رادیو می‌تواند نقش جدی و اثرگذاری ایفا کند.

رئیس صداوسیما اظهار داشت: بخشی از پیام‌های رادیویی باید کوتاه و از ریتمی تند و سریع برخوردار باشد تا با انتشار در فضای مجازی نیز سنخیت یابد.

وی همچنین تصریح کرد: اگر پیام‌های رادیو به‌صورت هنرمندانه تنظیم و به مخاطبان انعکاس یابد، به دلیل اینکه پیام در رادیو نشأت گرفته از متن است اثرگذاری آن افزایش می‌یابد.

دکتر علی‌عسکری در ادامه با اشاره به اینکه مخاطبان رسانه انتظار دارند تا بیشتر و کارشناسی‌تر به مسائل و مشکلات جامعه پرداخته شود، تاکید کرد: ما باید برای تعامل بیشتر با مخاطبان، نیازهای واقعی آن‌ها را در حوزه پیام‌ بسنجیم و بر آن مبنا به تولید محتوا بپردازیم.

وی یادآور شد: برنامه‌سازان رادیو باید تمام لایه‌های اجتماعی و گرایش‌های موجود در جامعه را شناسائی و ضمن انطباق با شرایط جامعه برای همه گروه‌ها برنامه‌سازی کنند.

رئیس رسانه ملی در پایان سه عامل را در موفقیت رسانه‌ای همچون رادیو موثر دانست و اظهار داشت: حرکت به سمت فضای مجازی، عمق بخشی به محتوا و پرهیز از سطحی‌نگری و تعاملی بودن از مهمترین اصول اثرگذاری بر مخاطبان محسوب می‌شود.

در این نشست، خانم آبروانی معاون صدا نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه صدا، گفت: حرکت در معاونت صدا با رویکرد به چابک‌سازی و حذف و ادغام شبکه‌های کم‌مخاطب بوده است. وی با اشاره به کاهش 50 درصدی ساختار مدیریت در معاونت صدا یادآور شد: هدف اصلی در حوزه برنامه‌سازی افزایش و ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها است.

معاون صدا تصریح کرد: با توجهی که به کیفی‌سازی محتوا شده است، مخاطبان رادیو نسبت به گذشته حدود 4 درصد افزایش داشته که در ده سال گذشته کم سابقه بوده است.

وی یادآور شد: غنی شدن محتوا و پاسداشت زبان فارسی در سیاست‌های جدید برنامه‌سازی در رادیو از اهمیت زیادی برخوردار است. معاون صدا مشارکت استادان باتجربه در آموزش نیروهای جوان به روش استاد شاگردی را از دیگر اقدامات معاونت صدا برشمرد. وی همچنین راه‌اندازی رادیو‌های مناسبتی اربعین، انقلاب و رادیو بهاران را از دیگر اقدامات معاونت صدا دانست که در جذب مخاطب موفق بوده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری رسانه رادیو از فضای مجازی گفت: با راه‌اندازی اپلیکیشن رادیو، توانستیم این رسانه را بهتر و بیشتر به خانه‌ها ببریم و مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.

در ادامه این نشست مدیران شبکه‌های رادیویی به بیان مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات خود پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها