جودی دنچ بازیگر کهنه کار سینمای انگلستان در فیلم تازه اش «ویکتوریا و عبدل»، یک بار دیگر در نقش ملکه ویکتوریا ایفای نقش می کند.
کد خبر: ۹۱۶۴۰۸
جودی دنچ در نقش ملکه ویکتوریا

به گزارش جام جم آنلاین، این درام دوره ای تاریخی را استفن فریرز فیلم ساز غیرمتعارف سینما کارگردانی می کند. کلید فیلم برداری فیلم، ماه آینده زده می شود.

داستان این درام تاریخی براساس یک ماجرای واقعی نوشته شده و دوستی پیش بینی نشده ملکه ویکتوریا با عبدل کریم یک کارمند معمولی هندی را به تصویر می کشد.

فیلم نامه اقتباسی «ویکتوریا و عبدل» را لی هال با نگاهی به نوول شرابانی باسو به همین نام نوشته و ماجراهای آن، مربوط به سال های پایانی زندگی ملکه ویکتوریا است.

این داستان در سال 1887 اتفاق افتاد. عبدل کریم هندی با سفر به انگلستان، ملکه انگلستان را در یک سفر مهم همراهی کرد و به صورت یکی از دوستان صمیمی او درآمد.

تاثیر این دوستی، تغییر نگاه ملکه به دنیا بود. اهل سیاست عقیده دارند ملکه پس از آشنایی با این کارمند هندی، بسیار مهربان تر و خصوصیات انسانی او برجسته تر شد.

به نوشته امپایر آنلاین، «ویکتوریا و عبدل» برای نمایش عمومی در بهار سال آینده میلادی آماده می شود. شرکت مستقل فیلم سازی فوکوس پیکچرز و کمپانی یونیورسال تهیه کننده آن هستند.

جودی دنچ قبل از این در سال 1997 در فیلم «خانم براون» نقش ملکه ویکتوریا را بازی کرد. این درام تاریخی را جان مدن کارگردانی کرد.

بازی در این فیلم، دنچ را نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مراسم های بفتا و اسکار کرد. اما او جایزه اسکار خود را یک سال بعد برای حضور در «شکسپیر عاشق» گرفت.

دنچ در این درام دوره ای تاریخی در نقش ملکه الیزابت ظاهر شد! اکادمی اسکار جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل خود را به این بازیگر داد.

این بازیگر بعد از دریافت این جایزه، پنج بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او می گوید بعد از بیست سال که دوباره در نقش ملکه ویکتوریا بازی می کند، امیدوار است جایزه اسکار بهترین بازیگر زن سال را بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها