دادگاه عالی هند در جریان یک دعوای حقوقی هنری بین صنعت سینمای هند و اداره سانسور کشور، رای خود را به نفع هنرمندان هندی صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۴۸۰۲
اعتراض  به سانسور  در فیلم های هندی

به گزارش جام جم آنلاین ، اکشن دلهره آور «اودتا پنجاب» در حالی به روی پرده سینماهای هند می رود، که کمترین تعداد صحنه های حذفی را دارد.

اداره سانسور هند پس از تماشای این فیلم، 89 اصلاحیه برای آن صادر کرد و گفت زمانی به آن اجازه نمایش عمومی می دهد که این صحنه ها از فیلم حذف شوند.

چنین درخواستی از سوی اداره سانسور با تعجب و شگفتی هنرمندان و اهل فن روبرو شد. به گفته آن ها، تا به حال سابقه نداشته که یک فیلم هندی این تعداد اصلاحیه از سوی اداره سانسور بگیرد.

به نوشته سایت ایندیا اف ام، این موضوع باعث اعتراض سازندگان «اودتا پنجاب» شد و آن ها را وادار کرد برای دادخواهی، به دادگاه عالی بمبئی اعتراض کنند.

دادگاه پس از شنیدن حرف های دو طرف و تماشای فیلم، به این نتیجه رسید که درخواست اداره سانسور غیرمنطقی است و از بین 89 مورد حذفی، فقط یک صحنه قابل نمایش عمومی نیست.

اداره سانسور هند از حکم دادگاه عالی بمبئی راضی نیست، اما نمی تواند به آن اعتراضی کند. به این ترتیب، «اودتا پنجاب» با کمترین اصلاحیه امروز به روی پرده سینماهای هند رفت.

تا قبل از این، قرار بود این اکشن دلهره آور حدود دو ماه دیگر در هند اکران عمومی شود. اما تهیه کنندگان آن از ترس این که مشکلی برای آن به وجود بیاید، تصمیم گرفتند سریعا آن را اکران عمومی کنند!

شاهد کاپور، کارینا کاپور و عالیا بهات بازیگران اصلی «اودتا پنجاب» هستند.آبیشک چوبی وظیفه کارگردانی این فیلم پرسروصدا را به عهده داشته است.

اداره سانسور هند اعلام کرده بود درخواست آن برای حذف تعداد زیادی از صحنه های فیلم، جلوگیری از جنجالی شدن آن بوده است. نمایندگان این اداره نگران هستند که نمایش عمومی فیلم، جرقه های اختلافات و درگیری های قومی را در هند دامن بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها