برنامه صبح و زندگی شبکه رادیویی سلامت امروز ـ 25 خردادماه، در گفتگو با تیم جراحی پزشکان ایرانی به موضوع «خروج توده نیم کیلویی از چشم کودک افغان توسط پزشکان ایرانی» پرداخته است.
کد خبر: ۹۱۳۴۸۵
«صبح و زندگی» و موفقیت پزشکان ایرانی در درمان چشم کودک افغان

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، «خال محمد گندبای» کودک 10 ساله افغان از روستاهای «بدخشان» است که بمدت ٥ سال از تومور پیشرفته در چشم راست خود رنج می‌برده است.

این کودک خردسال پیش از این برای درمان به کشورهای دیگری از جمله پاکستان نیز مراجعه کرده که موفقیتی در درمان حاصل نشده بود و در نهایت امروز توسط تیم مشترک جراحان متخصص چشم و مغز و اعصاب در بیمارستان لقمان حکیم تهران مورد عمل قرار گرفت.

اعضای تیم پزشکی جراح مغز و اعصاب بیمارستان لقمان حکیم به سرپرستی «دکتر محمد صمدیان» و اعضای تیم پزشکی بیمارستان فارابی به سرپرستی «دکتر محمد طاهر رجبی» و اعضای تیم بیهوشی به سرپرستی «دکتر مسعود نشینی» این کودک افغان را جراحی و توده سرطانی را از چشم راست این کودک خارج کردند؛ از این رو، در برنامه «صبح و زندگی» گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت، امروز ـ 25 خرداد ماه با «دکتر محمد صمدیان» و «دکتر محمد طاهر رجبی» درباره این رویداد پزشکی گفتگوی زنده تلفنی انجام شد.

به گفته اعضای تیم پزشکی بیمارستان لقمان حکیم، «خال محمد» 10 ساله از وضعیت عمومی خوبی بعد از عمل برخوردار است و این عمل موفقیت آمیز بوده است.

گفتنی است، برنامه زنده «صبح و زندگی»، شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

باید ها و نبایدهای مصرف مکمل در بدنسازی

شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ 26 خردادماه، در برنامه «فراسو» با حضور کارشناسان به سوالات شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش درباره «مکمل های ورزشی» پاسخ می دهد.

«فراسو» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، که با هدف آگاهی، اطلاع رسانی، تعامل با شنوندگان و ارائه راهکارهای مناسب؛ هر روز در این برنامه رادیویی از یکی از پزشکان متخصص دعوت می شود تا در کنار کارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامک های شنوندگان پاسخ وراهکارهای مناسب را ارائه دهد.

این برنامه رادیویی، روز چهارشنبه، با حضوردکتر محمد حسبی، متخصص پزشکی ورزشی به سوالات شنوندگان در خصوص «باید ها و نبایدهای مصرف مکمل در بدنسازی» پاسخ می دهد.

گفتنی است، برنامه «فراسو» رادیو سلامت، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه، به کوشش برنامه سازان گروه «بهداشت و تندرستی» و گروه «تغذیه و سلامت»، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز، تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

«پشت پلک صبح» و رابطه بین بلند پروازی و خوداگاهی

برنامه «پشت پلک صبح» شبکه رادیویی سلامت، بامداد چهارشنبه ـ 26 خردادماه، با موضوع «رابطه بین بلند پروازی و خودآگاهی» تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می‌شود.

«پشت پلک صبح» عنوان برنامه ای از شبکه رادیویی سلامت است که می کوشد فضایی آرام را برای لحظه های شبانگاهی شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش به ارمغان آورد.

در بخش کارشناسی برنامه، در گفت و گو با دکتر حمیدرضا بابا مردای، روان شناس به این پرسش که «ایا قادرید که نامه ای به خودتان بنویسید وویژگی های مثبت ومنفی خود را در آن ذکر کنید؟» پاسخ می دهد.

«پشت پلک صبح»، جنگی شبانه در راستای رعایت حقوق شهروندی متقابل و افزایش آگاهی اجتماعی است که از بخش های مختلف و متنوعی همچون گفتار، گزارش، ترانه و تصنیف، نمایش و کارشناسی تشکیل شده است.

یادآور می شود، برنامه «پشت پلک صبح» در راستای ارتقای دانش مخاطبان در حوزه سلامت و تغییر نگرش در افراد شب کار، هر شب از 30 دقیقه بامداد به مدت 120 دقیقه،از موج اف. ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان رادیو سلامت می شود.

چگونه از شتاب بیابان زایی جلوگیری کنیم؟

برنامه «افق روشن» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ 26 خرداد ماه، با موضوع «محیط زیست و توسعه پایدار» تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

برنامه «افق روشن» عنوان برنامه ای از گروه اجتماعی رادیو سلامت است که به مهم ترین موضوعات سلامت اجتماعی در سطح کلان می پردازد.

در این برنامه روز چهارشنبه، از ساعت 9:05 به مدت 45 دقیقه با حضور مهندس علی محمد طهماسبی بیرگانی، رییس گروه مطالعات و دبیر کمیته فنی دفتر بیابان سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور به موضوع «کمک به جلوگیری از شتاب بیابان زایی» پرداخته می شود.

این برنامه رادیویی در قالبی گفتگو محور سعی در تبیین موضوعات مرتبط با سلامت اجتماعی دارد و می کوشد تا در خصوص محیط زیست، حقوق شهروندی و .... به مخاطبان آگاهی رسانی کند.

گفتنی است، برنامه «افق روشن» روزهای شنبه به موضوعات ‏زیست‌محیطی، دوشنبه‌ها به حقوق شهروندی و آموزش شهروندی و چهارشنبه‌ها به فضاهای شهری عمومی اختصاص دارد.‎

«صبح و زندگی» و پیش قدم بودن در سلام کردن

موضوع «سلام کردن »، چهارشنبه ـ 26 خرداد ماه، در برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت، بررسی می شود.

برنامه صبحگاهی «صبح و زندگی» که کاری از گروه اجتماعی این شبکه رادیویی است، در خصوص این پرسش «شما چقدر در سلام کردن پیش قدم می شوید؟» با دکتر حسین اعرابی، روانشناس گفت و گو می کند.

اطلاع رسانی صبحگاهی، و ایجاد امید و نشاط در شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش از جمله اهداف این برنامه رادیویی است. از این رو، موضوعات این برنامه رادیویی بر اساس نیاز مخاطبان و دغدغه های شنوندگان از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود. گفتنی است، برنامه زنده «صبح و زندگی»، شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها