معاون فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی در سازمان جنگل ها:

بالغ بر 95 درصد حریق جنگل ها عوامل انسانی دارد

معاون فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی در سازمان جنگل ها گفت: اکثر حریق ها معمولا عوامل انسانی دارند ؛ حریق طبیعی درصد بسیار کمی دارد.
کد خبر: ۹۰۹۲۶۷
بالغ بر 95 درصد حریق جنگل ها عوامل انسانی دارد

به گزارش جام جم سیما به نقل از شبکه رادیویی ایرانریال مهندس اسفندی گفت: با توجه به اقلیم کشورما و گوناگونی مناطق رویشی سطح کشور فصل و زمان وقوع حریق متفاوت است. در مناطق زاگرسی از اواسط خرداد به علت افزایش گرما و خشکیدگی گیاهان، این عرصه مستعد حریق می شود در این مناطق تا پایان شهریور و گاه تا اواسط مهر بسته به شرایط محیطی احتمال حریق وجود دارد.همچنین در استان های شمالی آتش سوزی زمستانه داریم که از اواسط دی تا اوایل اسفند طول می کشد.

وی در ادامه گفت : طی سالیان اخیر با توجه به تغییرات اقلیمی که در کشور به وجود آمده وضعیت منابع طبیعی را شکننده کرده که مدیریت و برنامه ریزی دقیق و انسجام سازمانی بیشتری را می طلبد.

با تشدید اقدامات در سطح سازمان جنگل ها و استفاده از فضای تعاملی ایجاد شده بین تمای دستگاه های اثر گذار یا وزارتخانه یا نهاد هایی که امکاناتی دارند و در شرح وظایف موظف به همکاری هستند اعم از سازمان محیط زیست، سازمان مدیریت بحران و وزارت دفاع انسجام و جهت گیری واحدی برای اطفای حریق پیش آمده و ما توانستیم اعتبار و تجهیزات لازم را جهت مدیرت میدانی حریق تامین کنیم.

معاون فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی در سازمان جنگل ها عنوان کرد: در خصوص بالگرد با ساز و کاری که پیش بینی شده در هفت نقطه از کشور بالگردهایی هایی برای انتقال نیرو و تجهیزات برای اطفای حریق های بحرانی در نظر گرفته شده است.

وی ضمن تشکر از مردمی که به صورت داوطلب در امر مراقبت از طبیعت و اطفای حریق همکاری می کنند گفت : از مردم عزیز انتظار داریم نکات ایمنی را زمان استفاده از طبیعت رعایت کنند و از طریق شماره 1504 با ما در ارتباط باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها