کمپانی والت دیزنی اعلام کرد فروش کلی جهانی محصولات سینمایی آن در سال جاری میلادی، به رقم کلان چهار میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۴
رکوردشکنی چهار میلیاردی والت دیزنی

به گزارش جام جم آنلاین ، این رقم بالای فروش در حالی نصیب این کمپانی شده، که فصل تابستان سینما تازه از راه رسیده و بسیاری از فیلم های پرسروصدا هنوز اکران عمومی نشده اند.

تحلیل گران اقتصادی سینما می گویند باید تا پایان فصل تابستان صبر کرد و دید بقیه محصولات این کمپانی قدیمی فیلم سازی، چقدر در جدول گیشه نمایش سینماها فروش می کنند.

به گفته آن ها، این چهارمین سال پی در پی است که کمپانی والت دیزنی موفق می شود رکورد فروش بالای چهار میلیارد دلاری را شکسته و تجربه کند.

سومین قسمت مجموعه فیلم اکشن و ابرقهرمانانه «کاپیتان آمریکا»، به تنهایی توانسته بالای یک میلیارد دلار در سطح جهانی فروش داشته باشد.

در حالی که سینماهای آمریکای شمالی رقم 375 میلیون دلار را برای این فیلم ثبت کرده اند، فروش بین المللی آن در بقیه کشورهای دنیا 730 میلیون دلار بوده است.

انیمیشن کامپیوتری اکشن و خانوادگی «زوتوپیا» هم موفقیت مالی فراوانی برای کمپانی به همراه داشته است. فروش جهانی فیلم هم اکنون به 992 میلیون دلار رسیده و نمایش موفقیت آمیز آن هنوز ادامه دارد.

طبق معمول، استقبال تماشاگران بین المللی از این فیلم بیشتر از آمریکای شمالی بوده است. فروش بین المللی 656 میلیون دلاری این انیمیشن، تقریبا دو برابر فروش آمریکای شمالی آن (336 میلیون) بوده است.

نسخه دوباره سازی شده «کتاب جنگل» هم درهای تازه موفقیت را برای کمپانی باز کرد. فروش کلی جهانی 877 میلیون دلاری فیلم در حالی نصیب آن شده، که هنوز روی پرده است و دارد فروش می کند.

539 میلیون دلار این رقم اختصاص به فروش بین المللی آن دارد و 330 میلیون دلار مابقی، متعلق به جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکا و کانادا است.

به نوشته امپایر آنلاین، تنها حدود 3 میلیارد دلار از فروش سال 2016 محصولات کمپانی والت دیزنی، اختصاص به این سه فیلم بلاک باستر و پرسروصدا دارد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها