شب گذشته، برنامه «دورهمی» میزبان دوبلور برجسته کشورمان، پرویز بهرام بود.
کد خبر: ۹۰۴۵۱۴
دروغگویان دستمایه طنز «دورهمی» شدند/ حضور "صداجادویی" در جعبه جادو! + فیلم

به گزارش جام جم سیما ، شب گذشته برنامه «دورهمی» رأس ساعت همیشگی و با تشویق تماشاگران آغاز شد.

ابتدای برنامه با احوالپرسی مهران مدیری و مطرح کردن «دروغ» به عنوان موضوع برنامه شروع شد.
وی در این خصوص گفت: گونه‌ای از انسان‌ها وجود دارند که بدون هیچ دلیلی دروغ می‌گویند. اینها مجرم نیستند بلکه بیمارند و در نقطه مقابل افرادی هستند که نمی‌توانند راستش را نگویند؛ یعنی بدون آنکه از آن‌ها سوالی بپرسید حرف راست را می‌زنند، پس باید مراقب دروغگویان و راستگویان افراطی باشیم.

در ادامه این برنامه نمایشی در مورد دروغ توسط شقایق دهقان، سیامک انصاری و الیکا عبدالرزاقی اجرا شد.

مدیری در ادامه گفت: یکسری از جملات و رفتارهای کلیدی هستند که از نشانه‌های بارز دروغگویی است، مانند جمله «دروغ بهت نگم ...».

وی ادامه داد: مدتی پیش شایعاتی اعصاب بعضی از مردها را خرد کرده بود که قرار است دستگاهی به نام «دروغ‌سنج» وارد بازار شود که از روی میزان استرس و فشار خون دروغ را تشخیص می‌دهد. البته بعضی‌ها اینقدر راحت و بدون استرس دروغ می‌گویند که با این دستگاه هم قابل تشخیص نیست.

در بخش دیگری از این برنامه، مهران رنجبر و امیر مهدی ژوله همراه با مهران مدیری نمایشی را درباره دروغ‌هایی که در فضای مجازی رد و بدل می‌شود و بیشتر اوقات مربوط به افراد معروف است و عده‌ای هم به راحتی آن‌ها را باور می کنند، اجرا کردند.

پس از آن مدیری ادامه داد: تحقیقات ثابت کرده است که دروغگوها مغزهای پیچیده‌ای دارند. به این دلیل که علاوه بر مقاومت در مقابل راست گفتن، داستانی تخیلی را هم جایگزین داستان اصلی می‌کنند و دائم در حال ساختن داستان‌های جدیدی هستند.

در ادامه مدیری از پرویز بهرام، مهمان برنامه خود با عنوان صدای جادویی که همگان با آن خاطره دارند دعوت کرد که به روی صحنه بیاید.

بهرام پس از ورود به برنامه و تشکر از تماشاگران برای اینکه او را مورد لطف قرار داده‌اند، در خصوص دروغ به عنوان موضوع برنامه، گفت: من دروغ زیاد شنیده‌ام و به نظرم اگر که زندگی مادی و معنوی مردم بهبود پیدا کند، این موضوع ریشه‌کن می‌شود.


وی درباره شغل دیگر خود که وکالت بوده و اکنون بازنشسته شده است، عنوان کرد: من در هر زمینه‌ای وکالت کرده‌ام و همیشه رؤسا در دادگاه‌ها از صدای من خوششان می‌آمد.

بهرام درباره شخصیتی که طی این سال‌ها دوبله کرده و بیشتر دوستش دارد، گفت: من به جای اکثر بازیگران هالیوود دوبله را انجام داده‌ام اما از میان آن‌ها بازی «بیلی باد» را خیلی دوست داشته‌ام، البته خیلی دوست داشتم که به جای «هملت» هم دوبله کنم که این کار توسط مرحوم کاووس دوستدار انجام شد.

دوبلور مستند «راه ابریشم» و «راز بقا» بهترین دوبلور را در حال حاضر «منوچهر اسماعیلی» می‌داند و در ادامه عنوان کرد: از اینکه با صدای من شوخی می‌کنند، ناراحت نمی‌شوم و حتی خاطره‌هایی هم در این زمینه دارم.

پس از آن مدیری از سه جوان خواست که بیایند و متنی از برنامه «راز بقا» را بخوانند که بعد از اتمام آن استاد بهرام به همگی نمره بیست داد و خودش با صدای خاطره‌انگیزی که در این زمینه دارد، متن را خواند و مورد تشویق همه قرار گرفت.

مدیری در صحبت‌های پایانی خود از دروغ مصلحتی که به عنوان راه در رو از آن استفاده می‌شود، دروغ سیزده که پیامدهای بدی دارد و دروغ‌های فضای مجازی گفت و خاطرنشان کرد که این ما هستیم که بعضی وقت‌ها به صحبت‌های آدم‌های دروغگو بیشتر اهمیت می‌دهیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها