به منظور فرا رسیدن روز جهانی پرندگان مهاجر، برنامه سرزمین ما با حضور کارشناسان، این روز را گرامی میدارد.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۳
بزرگداشت روز جهانی پرندگان مهاجر در «سرزمین ما»

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه یک، به همین خاطر فردا پنج شنبه 23 اردیبهشت، علیرضا هاشمی مدیرگروه پرنده نگری «طرلان» و کارشناس ارشد محیط زیست و تنوع زیستگاه ها مهمان برنامه خواهد بود تا درباره روز جهانی پرندگاه مهاجر و ضرورت محافظت و پیشگیری از شکار این پرندگان گفتگو کند.

شعار امسال روز جهانی پرندگان مهاجر این است: با کشتار، صید و تجارت غیرقانونی پرندگان مهاجر مبارزه کنیم».

هم اکنون ۵۳۵ گونه پرنده‌ در ایران دیده می‌شود که براساس آمارهای بین‌المللی ۱۹۲ گونه آن با خطر انقراض دست و پنجه نرم می‌کنند و ممانعت از شکار و تخریب زیستگاه آنان، ساخت برجهای کوتاهتر و عدم استفاده از شیشه‌های رفلکس و ساخت سازه‌های جدید خارج از مسیر مهاجرت و محل تجمع پرندگان از راهکارها حفاظت از پرندگان مهاجر است.

در بخش دوم برنامه سرزمین ما، موضوع قطع درختان خیابان شیخ بهایی تهران بحث و بررسی می شود.

سید حبیب الله طباطباییان، دانشیار دانشگاه علامه طباطباییان و ساکن منطقه شیخ بهایی، بعنوان یکی از شاهدان قطع درختان در منطقه با حضور در برنامه صحبت خواهد کرد.

همزمان مجید رسولی، شهردار ناحیه 6 منطقه 6 تهران روی خط تلفن برنامه می آید تا به این سوال پاسخ دهد که آیا قانون به سازمان ها و نهادهای دولتی این حق را داده است که برای اجرای طرح های خود، درختان را قطع کنند؟.

ولی الله احمدی، وکیل پایه یک دادگستری و عضو شورایاری شهرک والفجر دیگر مهمان تلفنی برنامه است تا درخصوص این که »اگر در طرح جامع ساخت شهرک، پیش بینی ساخت برج نشده باشد آیا به لحاظ قانونی شهرداری مجاز است اجازه تغییر کاربری از فضای سبز به فضای اداری را صادر نماید؟» سخن خواهد گفت. متاسفانه در روز 24 اسفند 94 یک شرکت دولتی، شبانه 100 اصله نهال را در زمینی با کاربری فضای سبز و پارک، از جا درآورده است که هم اکنون مراجه قضایی در حال رسیدگی به این تخلف هستند.

اخبار محیط زیستی کشور نیز توسط محمد جباری، مسئول انجمن مردم نهاد ارونک استان مازندران اجرا خواهد شد.

برنامه سرزمین ما به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای عباس طاهریان پنج شنبه از ساعت 7 صبح و به مدت 110 دقیقه از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها