آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار معاون برون‌مرزی رسانه ملی:

فعالیت‌ برون مرزی صداوسیما مصداق صدور انقلاب

آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار با معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیما به اهمیت صدور انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۱۳۸۱
فعالیت‌ برون مرزی صداوسیما مصداق صدور انقلاب

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار دکتر محمد اخگری، معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما به اهمیت صدور انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) اشاره کردند و با قدردانی و ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده در معاونت برون‌مرزی این سازمان، آنها را نمونه و مصداق صدور پیام انقلاب اسلامی برشمرد .

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به برداشت اشتباه برخی که صدور انقلاب را جنگ و کشورگشایی تفسیر می‌کرد، افزود: بحمدالله همان‌گونه که مد نظر رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود، امروز پیام انقلاب اسلامی که همان منطق و برهان و عقل و درایت است از طریق رسانه‌های برون‌مرزی سازمان صدا و سیما به جهان صادر شده است .

این مرجع عالیقدر شیعه در عین حال مسئولیت برون‌مرزی را سنگین توصیف کرد و گفت: تامین محتوای اسلامی مطابق با فرهنگ اهل بیت (ع) مسئولیت سنگینی است که باید به آن توجه شود.

در ابتدای این دیدار، دکتر محمد اخگری معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در گزارشی از فعالیت‌های این معاونت، گفت: هم‌اکنون برنامه‌های برون مرزی سازمان صدا و سیما به 35 زبان زنده دنیا در رادیو و تلویزیون پخش می‌شود که از این جهت رتبه چهارم را در دنیا دارد .

وی تاثیر‌گذاری سه شبکه تلویزیونی برون‌مرزی العالم، الکوثر و آی‌فیلم عربی را در جهان یاد آور شد و افزود: براساس نظرسنجی‌ها، این شبکه‌ها توانسته‌اند گوی سبقت را از رقبایی مانند العربیه و الجزیره بربایند و مخاطبان بسیاری را جذب کنند .

اخگری به شبکه انگلیسی زبان پرس تی‌وی و اسپانیولی زبان هیسپان تی وی هم اشاره کرد و افزود: شبکه پرس تی‌وی تنها در بهمن‌ماه 350 میلیون مراجعه‌کننده به وبسایت خود داشته است.

وی از احتمال راه‌اندازی شبکه پرس تی‌وی به زبان فرانسه از ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: سایت این شبکه راه‌اندازی شده و قرار است به صورت 24 ساعته برای کشورهای اروپایی و افریقایی فرانسوی‌زبان برنامه پخش کند.

اخگری تصریح کرد: صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران تنها رسانه‌ای در جهان است که برای اقلیت‌های خود نیز برنامه‌های رادیویی به زبان‌های دری، تالشی، آشوری و ارمنی برنامه پخش می‌کند .

معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیما همچنین از پیشرفت‌های فنی این معاونت در دوران تحریم سخن گفت و افزود: تولید نرم‌افزار‌های ایرانی خبر و پخش در معاونت برون‌مرزی و استفاده از روش‌های متنوع برای رساندن پیام انقلاب به جهان از جمله موفقیت‌های این سازمان بوده است .

انجام، مدیر شبکه الکوثر نیز در سخنان کوتاهی از مخاطبان 80 درصدی این شبکه در لبنان سخن گفت و افزود: اولویت این شبکه نشر و توسعه فرهنگ اسلامی است که تاثیر‌گذاری زیادی در کشورهای مختلف از جمله مصر، اردن و مغرب داشته است .

وی اضافه کرد: این شبکه روزانه بیش از 1/5 میلیون مراجعه کننده در فضای مجازی دارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها