انیمیشن کامپیوتری «زوتوپیا» محصول کمپانی والت دیزنی، موفق شد لقب پرفروش ترین محصول صنعت سینما را در سال 2016 از آن خود کند.
کد خبر: ۹۰۱۲۵۶
«زوتوپیا» پرفروش ترین شد

به گزارش جام جم آنلاین ، این فیلم تا به امروز توانسته در سطح جهانی (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) حدو 932 میلیون دلار فروش کند.

324 میلیون دلار از این رقم فروش، اختصاص به سینماهای آمریکای شمالی دارد و بقیه، متعلق به 63 کشور دیگر دنیا است. فیلم با هزینه تولید 150 میلیون دلاری تهیه شده است.

کمپانی والت دیزنی این انیمیشن اکشن و پلیسی خود را در تاریخ دهم ماه فوریه در امریکا و بقیه کشورهای دنیا، به روی پرده سینماها فرستاد.

نمایش عمومی فیلم هنوز هم ادامه دارد و اگرچه در حال حاضر فروش هفتگی آن خیلی بالا نیست، اما اهل فن می گویند فروش کلی جهانی آن به 950 میلیون دلار هم خواهد رسید.

تحلیل گران اقتصادی سینما عقیده دارند طی هفته های آینده فیلم های پرسروصدای تازه ای اکران عمومی می شود، که توانایی رقابت با «زوتوپیا» و فروش بالاتری را دارند.

داستان «زوتوپیا» در شهری اتفاق می افتد که حیوانات در آن زندگی و کار می کنند. یک پلیس خرگوش تازه کار برای کشف و خنثی کردن یک توطئه خطرناک، مجبور به همکاری با یک روباه هنرمند می شود.

تیم دو نفره برایان هاوارد و ریک مور، کارگردانی این انیمیشن کامپیوتری ماجراجویانه را انجام داده اند. جیسن بیتمن سرشناس ترین بازیگری است که به عنوان صداپیشه با این فیلم همکاری داشته است.

کمپانی والت دیزنی به دنبال موفقیت کلان مالی «زوتوپیا» در جدول گیشه جهانی سینما، حالا به اسکار بهترین انیمیشن سال در روزهای پایانی سال جاری میلادی چشم دوخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
همی
-
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
۰
۰
انیمیشن كامپیوتری مگه غیر كامپیوتری هم داریم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها