نگاهی به برنامه‌های صدا و سیمای کردستان در گفت‌وگو با مدیرکل این مرکز

سیمای کردستان؛ رنگین‌کمان فرهنگی کشور

دکتر علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای رسانه ملی و مدیران شبکه‌های تلویزیونی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۱
تعاملات رسانه ملی با آستان قدس رضوی افزایش می یابد

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار با اشاره به برنامه ریزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی برای راه اندازی شبکه زیارت، گفت: ظرفیت مجموعه آستان قدس رضوی به قدری است که می تواند چند شبکه مستقل ملی و ماهواره ای را تغذیه کند؛لکن در زمان حاضر برنامه ما استفاده از بستر شبکه های موجود است و امیدواریم با هماهنگی صداوسیما بتوانیم محتواهایی فاخر، با کیفیت و اثرگذار به مخاطبان ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: باید با تعامل اثربخش صداوسیمای جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی، همه ظرفیت های آستان مقدس رضوی و به ویژه معنویت بارگاه منور حضرت رضا(ع) در رسانه ملی متجلی شود.

وی با اشاره به انعکاس خوب مراسم ویژه شب وفات حضرت زینب کبری (س) در حرم مطهر رضوی و حضور برادران و خواهران ایرانی و افغانستانی در رسانه ملی، افزود: یکی از عرصه هایی که رسانه ملی و آستان قدس رضوی باید برای آن برنامه داشته باشند، ترویج معارف و سیره وجود مقدس حضرت رضا(ع) در راستای معرفت افزایی جامعه نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین به فعالیت های آستان قدس رضوی در زمینه های مختلف فرهنگی، مذهبی، اقتصادی، اجتماعی، خدماتی و... اشاره کرد و گفت: مجموعه خدمات و فعالیت های آستان قدس نیز موضوعی است که می تواند در مستندسازی و سایر فعالیت های رسانه ملی مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از حضور قشرها و قومیت‌های گوناگون جامعه در حرم مطهر رضوی به عنوان ظرفیتی دیگر برای تولید محتوای رسانه ای یاد کرد و افزود: افرادی با ملیت ها، نژادها، گویش ها و سنین مختلف به این مضجع منور مشرف می شوند و جلوه هایی بدیع را خلق می کنند که می تواند در عرصه رسانه به زیبایی منعکس شود.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به هجوم شبکه های ماهواره ای و جریان های وهابی به اندیشه های اسلام ناب، تصریح کرد: در این هجمه شاهدیم که مسئله زیارت همواره به عنوان یکی از محورهای هجمه آنان و مقوله زیارت یکی از نقاط قوت ما و نقاط ضعف دشمنان ماست .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره علت این هجمه، عنوان کرد: ظرفیت بالای مقوله زیارت و اجتماع دشمن شکنی که حول محور این آئین ارزنده شکل می گیرد، مهم ترین علت هجمه های صورت گرفته است و ما در این شرایط موظفیم که از این ظرفیت عظیم محافظت کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی موانع و مشکلات موجود در مسیر توسعه همکاری های آستان قدس رضوی و صدا و سیما اشاره و عنوان کرد: امروز که اراده هر دو طرف بر افزایش بهره برداری از ظرفیت عظیم بارگاه منور رضوی در عرصه رسانه ملی قرار گرفته، باید کار گروهی متشکل از مدیران صدا و سیما و متولیان امر در آستان قدس رضوی تشکیل شود و حداکثر طی یک ماه راهکارهای رفع این موانع را جمع بندی و ارائه کند.

معاون سیمای سازمان صدا و سیما نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خدمات مرحوم آیت الله واعظ طبسی، ارتقای سطح همکاری و هماهنگی میان دو مجموعه را خواستار شد و افزود: هر قدر که ما بتوانیم بهتر در این زمینه به ایفای نقش بپردازیم، منافع بیشتری برای کشور و انقلاب اسلامی به همراه خواهد داشت.

پور محمدی همچنین از تبدیل بخشی از برنامه های شبکه قرآن به شبکه زیارت در آینده خبر داد و گفت: سایر شبکه های سیما به ویژه شبکه های مستند و افق نیز آمادگی دارند که نسبت به نشر معارف امام رضا(ع) و خدمات بخش های مختلف آستان قدس رضوی اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها