پاسخ روابط‌ عمومی رسانه ملی به موضوع حق پخش

ردیفی به نام «حق ‌پخش» در بودجه صداوسیما مصوب نشده است

در دیدار تولیت آستان قدس رضوی با مدیران سیما مطرح شد

آمادگی آستان قدس برای تامین محتوای رسانه ملی

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این که ظرفیت‌های رسانه‌ای بسیاری در این مجموعه وجود دارد، تصریح کرد: باید با تعامل اثربخش صداوسیما و آستان قدس رضوی، همه این ظرفیت‌ها بویژه معنویت بارگاه منور حضرت رضا(ع) در رسانه ملی متجلی شود.
کد خبر: ۹۰۰۰۴۱
آمادگی آستان قدس برای تامین محتوای رسانه ملی

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، با اشاره به برنامه‌ریزی رسانه ملی برای راه‌اندازی شبکه زیارت‌ گفت: ظرفیت مجموعه آستان قدس رضوی به قدری است که می‌تواند چند شبکه مستقل ملی و ماهواره‌ای را تغذیه کند. لکن در حال حاضر برنامه ما استفاده از بستر شبکه‌های موجود است و امیدواریم با هماهنگی صداوسیما بتوانیم محتواهایی فاخر، با کیفیت و اثرگذار به مخاطبان ارائه کنیم.

رئیسی افزود: یکی از عرصه‌هایی که رسانه ملی و آستان قدس رضوی باید برای آن برنامه داشته باشند، ترویج معارف و سیره وجود مقدس حضرت رضا(ع) با هدف معرفت‌افزایی عموم جامعه نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

قومیت‌ها، ظرفیتی نو در برنامه‌سازی

وی از حضور اقشار و قومیت‌های گوناگون در حرم مطهر رضوی به عنوان ظرفیتی دیگر برای تولید محتوای رسانه‌ای یاد کرد و گفت: افرادی با ملیت‌ها، نژادها، گویش‌ها و سنین مختلف به این مضجع منور مشرف می‌شوند و جلوه‌هایی بدیع را خلق می‌کنند که می‌تواند در عرصه رسانه به زیبایی منعکس شود. میزان حضور زائران در بارگاه منور رضوی و آمادگی ذهنی و اثرپذیری که از این محیط و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر دارند، همگی جزو برکات وجودی حضرت رضا(ع) است و لازم است از طریق رسانه ملی برای همگان متجلی شود.

تولیت آستان قدس با اشاره به هجوم شبکه‌های ماهواره‌ای و جریان‌های وهابی به اندیشه‌های اسلام ناب، تصریح کرد: در این هجمه شاهدیم که مساله زیارت همواره به عنوان یکی از محورها مورد توجه قرار گرفته و نشان‌دهنده آن است که مقوله زیارت یکی از نقاط قوت ما و نقاط ضعف دشمنان ماست.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی موانع و مشکلات موجود در مسیر توسعه همکاری‌های آستان قدس و صداوسیما اشاره و عنوان کرد: امروز که اراده هر دو طرف بر افزایش بهره‌برداری از ظرفیت عظیم بارگاه منور رضوی در عرصه رسانه ملی قرار گرفته، باید کار گروهی متشکل از مدیران صداوسیما و متولیان امر در آستان قدس رضوی تشکیل شود و حداکثر طی یک ماه راهکارهای رفع این موانع را جمع‌بندی و ارائه کند.

تعامل شبکه‌های سیما با آستان قدس

در ادامه معاون سیمای رسانه ملی گفت: در گذشته برخی ناهماهنگی‌ها بین آستان قدس رضوی و رسانه ملی وجود داشت که مانع بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت رسانه‌ای حرم مطهر رضوی می‌شد.

علی‌اصغر پورمحمدی ارتقای سطح همکاری و هماهنگی میان دو مجموعه را خواستار شد و افزود: هر قدر ما بتوانیم بهتر در این زمینه به ایفای نقش بپردازیم، منافع بیشتری برای کشور و انقلاب اسلامی به همراه خواهد داشت.

معاون سیما همچنین از تبدیل بخشی از برنامه‌های شبکه قرآن به شبکه زیارت در آینده خبر داد و گفت: سایر شبکه‌‌های سیما بویژه شبکه‌های مستند و افق نیز آمادگی دارند که نسبت به نشر معارف امام رضا(ع) و خدمات بخش‌های مختلف آستان قدس اقدام کنند.

در این دیدار محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی نیز به برخی مشکلات فنی موجود اشاره کرد و توسعه بستر فیبرنوری حرم مطهر، فراهم‌آوری امکان پخش تصاویر زنده از روضه منوره و تاسیس استودیو در بارگاه رضوی را خواستار شد.

تولید مستندهای فاخر

امیر تاجیک، مدیر شبکه مستند هم ضمن یادآوری اثرگذاری ویژه آثار مستند، به مشکلات موجود در زمینه تولید این آثار در حرم مطهر اشاره و عنوان کرد: در صورتی که این موانع رفع شود، می‌توانیم برنامه‌های مشترکی تعریف و آثار ارزشمند و ماندگاری را تولید کنیم.

جواد رمضان‌نژاد، مدیر شبکه افق نیز حضور جمعیت مذهبی و وفادار به انقلاب اسلامی را سرمایه‌ای اجتماعی خواند و گفت: اگر این حضور با رعایت ظرافت‌های رسانه‌ای و در قالب برنامه‌ای مستمر منعکس شود، نقش بسزایی در افزایش این سرمایه اجتماعی و نمایش کارآمدی نظام اسلامی ایفا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها