تماشاگران تلویزیونی ایران با پخش «افسانه خورشید و ماه»، یک بار دیگر به تاریخ کلاسیک کره با آن صحنه‌آرایی‌های باشکوه و لباس‌های فاخر برمی‌گردند. این درام تاریخی ماجراجویانه، سال 2012 با نام اصلی «ماه، خورشید را در آغوش می‌گیرد» از شبکه mbc تلویزیون کره روی آنتن رفت. با استقبال تماشاگران از مجموعه، منتقدان هنری هم نقدهای مثبت فراوانی برای آن نوشتند و هنر کارگردانی و بازیگری دو بازیگر اصلی‌اش، جوایزی از مراسم سالانه جوایز تلویزیونی کره را برای مجموعه به همراه آورد.
کد خبر: ۸۹۳۲۶۹
به دنبال خورشید و ماه

زبان فانتزی

منتقدان کره‌ای از افسانه خورشید و ماه به عنوان درامی یاد می‌کنند که داستانش را به زبانی فانتزی و رمانتیک تعریف می‌کند. این داستان، براساس یک کتاب معروف قدیمی اثر جونگ ای یون گول نوشته شده است. تیم دو نفره کیم دو هوم و لی سیونگ جون، کارگردانان مجموعه بوده‌اند. اینجا هم مثل بقیه درام‌های دوره‌ای تاریخی کره، وظیفه کارگردانی مجموعه به صورت گروهی و چند نفره انجام شده است. کیم سو هیون، هان گا این، جونگ این وو و کیم مین سیو چهره‌های معروف تلویزیون کره، نقش‌های اصلی آن را بازی کرده‌اند.

سلطان خیالی

برعکس تعدادی از درام‌های موفق تلویزیونی کره که در 50 اپیزود (و حتی بالاتر) تولید می‌شود، این سریال در بیست و دو قسمت تولید شده است. خط اصلی داستان مجموعه درباره عشق پنهان یک سلطان خیالی در دوران حکمرانی سلسله جو سیون است و به بررسی توطئه زنانه بانوی اول کاخ سلطنتی می‌پردازد. در این میان،‌ در پس‌زمینه داستان روابط سنتی و همچنین سنت‌های حاکم بر دربار و کشور به تصویر کشیده می‌شود. در عین حال، به این جمع باید تضادهای توطئه‌آمیز نیروهای پرقدرت سیاسی را هم در پشت پرده اضافه کرد.

نارضایتی ملکه

به این ترتیب، داستان مجموعه با تلاش امپراتور برای پیدا کردن همسری مناسب برای پسرجوانش شروع می‌شود و در ادامه وارد مسیری هیجان‌انگیز می‌شود که تماشاگرانش را به شگفتی وامی‌دارد. به واسطه نارضایتی ملکه از انتخاب عروس، زمینه برای شکل‌گیری یک توطئه پشت دیوارهای بسته کاخ فراهم می‌شود. فیلمبرداری مجموعه سال 2011 شروع شد و ابتدا بازیگران کودک جلوی دوربین رفتند و شش اپیزود اول را بازی کردند. فوریه سال 2012، تهیه‌کنندگان مجموعه تصمیم گرفتند چهار قسمت دیگر به این درام 20 اپیزودی اضافه کنند، اما پیوستن کارگردانان مجموعه به همکاران اعتصابی خود، باعث شد فقط دو اپیزود از این چهار قسمت فیلمبرداری شود. فیلمبرداری این دو قسمت هم در فضای بسیار سرد کره انجام شد و کار برای بازیگران که باید سکانس‌های بیرونی و باز را بازی می‌کردند، خیلی سخت بود. این نکته زمانی که بازیگران دیالوگ‌هایشان را به زبان می‌آورند، کاملا مشهود است. بخش اعظم صحنه‌های این درام تاریخی در استودیوی فیلمسازی mbc فیلمبرداری شد. مجموعه‌های پر بیننده‌ای مثل «جومونگ» و «دونگ یی» هم در لوکیشن‌های همین استودیو فیلمبرداری شده‌اند. مرکز هنرهای سئول به دنبال موفقیت افسانه خورشید و ماه، تصمیم گرفت نمایش این اثر را با حال و هوایی موزیکال، اواسط سال 2013 روی صحنه ببرد. این نمایش موفقیت‌‌آمیز صحنه‌ای تا اواسط سال 2014 و برای حدود یک سال ادامه داشت. نقش‌های اصلی نمایش را بازیگرانی غیر از بازیگران خود مجموعه به عهده داشتند.

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها