رسانه ملی در استان ها

سیمای افلاک قطب تولید مستند

رسانه ملی در استان ها

عیدانه‌های سهند به مردم ایران

صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در سال 1350 افتتاح شده، اما قبل از آن، از فروردین سال 1325 رادیو محلی در تبریز دایر بوده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۹۸
عیدانه‌های سهند به مردم ایران

به گزارش جام جم سیما ، رادیو از سال 1357 ساعت‌های پخش برنامه خود را افزایش داده و در سال 1375 تبدیل به شبکه استانی صدا شده است.

رادیو ‌شهر مراغه نیز با هدف نشر ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و توجه به فرهنگ غنی بومی نوزدهم مرداد 1375 شروع به فعالیت کرد.

همچنین رادیو برون‌ مرزی آذری تبریز شانزدهم مهر 62 با پخش نیم ساعت در روز آغاز به کار کرده و قسمت اعظمی از جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و بخش‌هایی از جمهوری ارمنستان و گرجستان را پوشش می‌دهد.

شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی آبان 1379 به عنوان نهمین شبکه استانی سیما افتتاح شده است.

این شبکه در بدو تاسیس با چهارعنوان برنامه تولیدی و از سوم خرداد 91 با عنوان شبکه سهند به صورت شبکه 24 ساعتی فعالیت می‌کند.

فرکانس شبکه استانی صدا موج FM ردیف 94 مگاهرتز و موج AM ردیف 1026 کیلوهرتز و شبکه استانی سیما با فرکانس 11008 مگاهرتز در مدار 62 درجه ماهواره Intelsat و فرکانس 12322 مگاهرتز در مدار 26 درجه ماهواره ایران‌ست(Badr) قابل دریافت است.

نمایش‌های «عشق فسانه‌سی»، «پسر ایران»، «محرم غمنامه‌سی»، «شاختا نه‌نه» و «تک‌تیرانداز» در رادیو و همچنین «قیش گئجه‌لری»، سریال‌های «طاهره»، «جوالدوز»، مستند «سرداران شهید»، کلیپ ویرانه، کلیپ ختم رسل، برنامه شکرشکنان و قیزیل قافیه‌لر بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های صدا و سیمای آذربایجان شرقی در سال 1394 بوده است.

برنامه‌های رادیویی «ایل بایرامی، ائل بایرامی»، مستند بازار، مستند فرش و برنامه‌های تلویزیونی «سحرلر»، «گئجه‌لر»، «مسابقه باهارلیق»، «گول باغچاسی» و جشنواره فیلم‌های سینمایی، مستند و سریال را می‌توانید در ایام نوروز از صدا و سیمای تبریز ببینید و بشنوید.

ویژه نامه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها