واپسین روزهای سال 94 در حال سپری شدن است و این مجالی است تا نگاهی کوتاه و گذرا داشته باشیم به مسیری که رسانه ملی پیمود.
کد خبر: ۸۹۰۰۱۲
اَبَررسانه در سال 94

سازمان صدا و سیما به عنوان قرارگاه مقدم جنگ نرم در سال 94 با چالش‌ها و مشکلات متنوع و مستمری دست و پنجه نرم کرد که برخی از آنها از جنس اقتصاد یعنی بودجه و برخی دیگر از جنس هجمه رسانه‌ای در قالب عملیات روانی بود.

هجمه‌هایی که طراحان آنها با تخریب، تیتر زرد و شایعه‌سازی‌های پیاپی سعی می‌کردند به مرجعیت رسانه ملی در عرصه رقابت رسانه‌ای آسیب زده از ابررسانه، فرورسانه بسازند.

به عبارتی تخریب‌کنندگان صدا و سیما می‌کوشیدند با درگیر کردن رسانه ملی در چند جبهه، توان آن را فرسایش داده، در نتیجه از میزان اثرگذاری رادیو و تلویزیون بکاهند.

در سبد شایعات طراحان عملیات روانی همه نوع کالایی پیدا می‌شد؛ از شایعه ممنوع‌التصویری و ممنوع‌الکار شدن هنرمندان و مجریان گرفته تا آنتن خالی تلویزیون و دروغ‌پردازی درباره رئیس رسانه ملی و اختلاف بین معاونان سازمان صدا و سیما.

دامن زدن به این شایعات و حمله به صدا و سیما به هر بهانه و با هر ادبیاتی در حالی بود که همین مدعیان که در بوق می‌دمیدند صدا و سیما مخاطب ندارد و در هیاهوی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی غرق شده است، برای حضور در برنامه‌های رسانه ملی به هر اهرمی متوسل می‌شدند و از این‌که تصویر آنها چند ثانیه کمتر پخش شده، مسئولان رادیو و تلویزیون را به باد انتقاد می‌گرفتند.

درست همین‌جاست که به پارادوکس تخریب‌کنندگان رسانه ملی می‌توان پی برد؛ چراکه اگر به تعبیر آنها صدا و سیما مخاطب ندارد پس چرا حضور در برنامه‌های آن این قدر برایشان مهم است و نسبت به کم و زیاد شدن تصاویر و مصاحبه‌های خود حساسیت نشان می‌دهند.

به این ترتیب ضمن اعتراف به این‌که هر روز بر تعداد رقبای رسانه ملی اعم از شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و مطبوعات افزوده می‌شود و از این منظر صدا و سیما کارزار سخت‌تری را پیش رو دارد، اما واقعیت این است که رسانه ملی همچنان ابررسانه است و ضریب اثرگذاری بالای آن بر کسی پوشیده نیست.

در واقع با چنین جایگاه و در سایه تلاش خانواده بزرگ رسانه ملی در سال 94، این رسانه موفق شد بر چالش‌های فرارو غلبه یافته با نیرویی مضاعف و برنامه‌هایی متنوع و جذاب برای عملیاتی ساختن انتظارات و منویات رهبر معظم انقلاب و جذب هرچه بیشتر مخاطبان آماده قدم نهادن به سال جدید شود.

دکتر مراد عنادی - مدیر مسئول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها