در جلسه مشترک وزارت آموزش با رسانه ملی تأکید شد:

ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو نهاد

جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش و رئیس رسانه ملی به همراه معاونان، صبح سه‌شنبه 24 اسفندماه، در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان صداو سیما برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۸۵۰
ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو نهاد

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در این جلسه که با هدف بررسی تعاملات هر دو دستگاه برای تقویت همکاری‌های فیمابین تشکیل شده بود، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، در سخنانی، ضمن قدردانی از دکتر محمد سرافراز رئیس رسانه ملی برای تشکیل جلسه مشترک، با اشاره به گستردگی وزارتخانه متبوعش، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش از 32 اداره کل، 720 منطقه آموزشی، و حدود 105 هزار مدرسه در سراسر کشور برخوردار است و این گستردگی به‌گونه‌ای است که به تعبیر مقام معظم رهبری، این نهاد با بیش از 40 میلیون نفر مخاطب مستقیم رو به رو است.

وی افزود: وزارتخانه آموزش و پرورش تنها نهاد حاکمیتی است که در گستره جامعه اسلامی در جاهایی که هیچ نهادی وجود ندارد، حضوری اثرگذار دارد و در واقع پرچم جمهوری اسلامی به واسطه حضور مدارس در این مناطق همواره برافراشته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت این نهاد فرهنگی و آموزشی در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان افزود: زیر ساخت‌های آموزشی، شخصیت و گفتار معلم، قدرت نفوذ پیام معلم در مقاطع مختلف تحصیلی مهم‌ترین رکن اثرگذار در حوزه آموزش است.

فانی با تأکید بر اینکه سالانه 130 میلیون جلد کتاب توسط این وزارتخانه به چاپ می‌رسد، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش تنها نهادی است که مخاطبان آن به طور مستقیم با کتاب سروکار دارند و برای افزایش دانش و معلومات خود باید آن را مطالعه کنند و لذا این سازمان را می‌توان مهم‌ترین سازمان در انتقال ارزشی‌‌های انقلاب به نسل کودک و نوجوان دانست.

وی با اشاره به دیدار معلمان، کارکنان و مدیران آموزش و پرورش با مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال‎جاری، خاطر نشان کرد: با توجه به تأکید معظم‌له در اجرایی کردن سند بنیادی آموزش و پرورش ، دستگاه‌‌های تبلیغاتی و به خصوص رسانه ملی می‌توانند در اجرایی شدن سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور نقش مهمی داشته باشند.

فانی تصریح کرد: در این سند راهکار تعامل اثر‌‌بخش با رسانه ملی مورد توجه بوده و از صداو سیما می‌خواهیم که به ما در تحقق و پیشبرد این سند کمک کنند.

وزیر آموزش و پروش در ادامه با اشاره به نقش خیرین مدرسه‌ ساز در رفع مشکلات این وزارتخانه گفت: در سال‌ جاری، نیکوکاران حدود 1000 میلیار تومان به این نهاد کمک کرده اند که این کمک‌ها در حوزه‌های مختلف آموزش و رفاهی بوده است.

در ادامه این جلسه، رئیس رسانه ملی در سخنانی ضمن تأکید بر اهمیت نقش آموزشی و تربیتی نهاد آموزش و پرورش، افزود: مهم‌ترین بخش همکاری وزارت آموزش و پرورش با صداوسیما کشف استعدادها و به تصویر کشیدن منزلت معلمان است.

وی تصریح کرد: رسانه ملی می‌تواند در مواقعی که روش‌های جدید تدریس مطرح می‌شود، با همکاری وزارتخانه این روش‌ها را از طریق صوت و تصویر فراگیر به تمام معلمان در اقصی نقاط کشور آموزش دهد.

دکتر محمد سرافراز افزود: در صداوسیما کارهای خوبی در معرفی معلمان نمونه و دانش‌آموزان خلاق و مبتکر شروع شده و این‌ها می‌تواند در قالب‌های مختلف، گزارش و مستند استمرار یابد تا جامعه این قشر زحمتکش را بهتر و بیشتر بشناسد.

وی با اشاره به نقش رسانه در معرفی رشته‌های تحصیلی تصریح کرد: رسانه می‌تواند رشته‌هایی را که در جامعه چندان مورد توجه قرار نگرفته، یا دانش‌آموزان شناختی از آنها ندارند معرفی کند تا تعادلی در گرایش جوانان به رشته‌های مختلف پدید آید.

رئیس رسانه ملی با تأکید مجدد بر معرفی استعدادها توسط رسانه، خواستار همکاری بیشتر آموزش و پرورش با رسانه شد تا ماموریت‌های آموزشی و تربیتی وزارتخانه بیشتر تحقق یابد.

در این جلسه مقرر شد تا با تعیین نماینده‌ای از وزارت آموزش و پرورش و رسانه ملی، مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو نهاد فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها