رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

هزینه دولت ، هر سال رو به فزونی/ بودجه فرهنگی بسیار ناچیز است

مدیرکل بودجه صداوسیما گفت: در حالی که بودجه دستگاههای فرهنگی کشور در سال 95، از 30 تا 55 درصد افزایش یافته، بودجه سازمان فقط 1 درصد رشد دارد.
کد خبر: ۸۸۸۵۴۹
فشار بودجه ای سنگین؛ سهم رسانه ملی

مصطفی محمدی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: از مجموع 316 میلیارد تومان بودجه عمرانی سازمان، 124 میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است که حدود 39 درصد آن را تشکیل می دهد ضمن اینکه در بخش بودجه جاری، از مجموع 1002 میلیارد تومان، مبلغی در حدود 15 میلیارد تومان آن تخصیص نیافته است.

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه سازمان صدا و سیما افزود: تاکنون 39 درصد بودجه عمرانی و 98.5 درصد بودجه جاری سازمان صدا و سیما در سال 1394 تخصیص یافته است.

محمدی گفت: در صورت عدم تخصیص این بودجه تا پایان سال، بخشی در حدود 500 میلیارد تومانی از مطالبات کارکنان و دستگاهها به سال آینده منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آینده صدا و سیما هم بودجه جاری آن، حدود 8 درصد رشد داشته که حتی کفاف افزایش حقوق کارکنان را نمی دهد گفت: در سال آینده بودجه عمرانی ما با رشد منفی 24 درصد روبرو است و بطور متوسط بودجه سازمان تنها 1 درصد رشد داشته درحالیکه بودجه بسیاری از دستگاههای فرهنگی کشور بیش از 30 تا 55 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بودجه سازمان با ابراز امیدواری مبنی بر همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی با سازمان در خصوص رفع مشکلات بودجه ای آن افزود: در سال آینده هیچ بودجه ارزی به این سازمان تخصیص نیافته بنابراین سازمان مجبور است با تبدیل ریال به ارز، مسایل ارزی خود نظیر خرید حق پخش مسابقات، اجاره ماهواره و هزینه های دفاتر خارجی خود را تامین کند.

وی با اشاره به درپیش بودن مسابقات ورزشی المپیک ریو 2016 و همچنین نیاز به خرید حق پخش این مسابقات و برخی از لیگهای فوتبال تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم به رسالت فرهنگی خود در این خصوص عمل کنیم و مسابقات را از شبکه های داخلی برای هموطنان علاقه مند پخش کنیم که امیدواریم دولت و مجلس هم به ما در این راه کمک کنند اما اگر مشکل تامین مالی خرید حق پخش حل نشود، سازمان راه دیگری برای تامین پول مورد نیاز جز از طریق فروش آگهی های تبلیغاتی بیشتر ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها