برنامه ثریا درحالی امشب به بررسی ظرفیت‌های بومی توسعه استان خوزستان می‌پردازد، که مردم این استان با وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد در حوزه گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی، دامپروری و نیروی انسانی توانمند، از محرومیت رنج می‌برند.
کد خبر: ۸۸۶۳۵۷
بررسی ظرفیت‌های بومی توسعه استان خوزستان در ثریا

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه یک، درحالی که بسیاری از صنایع بزرگ منطقه درحال ورشکستگی هستند، در برنامه ثریا سیاست‌های توسعه منطقه‌ای وکم توجهی به نقش مردم و ظرفیت‌های بومی استان خوزستان، آسیب ‌شناسی می‌شود.

همچنین با توجه به شرایط پساتحریم، ورود احتمالی سرمایه‌گذاران خارجی برای توسعه مناطق محروم خوزستان و ابعاد مختلف آن به ویژه تضعیف خودباوری مردم در این استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این برنامه با حضور دکتر »روح‌الله ایزدخواه» کارشناس ارشد توسعه منطقه‌ای و پخش مستندهایی از ظرفیت‌ها و مشکلات استان خوزستان، تجربه جهادسازندگی در توانمندسازی و احیای مناطق محروم و بخصوص عشایر منطقه بازخوانی می‌شود.

ثریا که اولین بار یازدهم اسفند۱۳۹۰ به روی آنتن رفت، پیش از این نیز ثریا سالگرد جشن دو سالگی و سه سالگی خود را با پخش مستندهایی به مردم محروم سیستان و بلوچستان تقدیم کرده بود.

گفتنی است؛ ساعت 16:30 امروز چهارشنبه 12 اسفند، مستند»بهشت فراموش شده» برنامه ثریا که به ظرفیت‌ها و مشکلات استان خوزستان می پردازد، از شبکه یک سیما بازپخش خواهد شد.

برنامه ثریا با شعار «دیدبانی برای پیشرفت ایران» به تهیه کنندگی محسن مقصودی چهارشنبه‌ها ساعت19:30 به روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها