مشارکت مردم در انتخابات 62 درصد اعلام شد

حماسه 7 اسفند با 474 ساعت برنامه زنده

تازه ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد

رسانه ملی درصدر اعتماد مخاطبان

براساس تازه ترین نظرسنجی مرکز پژوهش وسنجش افکار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، میزان اعتماد مخاطبان نسبت به اخبار وبرنامه های رسانه ملی در سال جاری نسبت به سال 90 حدود 5 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۴۵۸۴
رسانه ملی درصدر اعتماد مخاطبان

به گزارش جام جم، این نظرسنجی که از 15 هزار و 243 نفر در مناطق شهری ، 9000 نفر در مناطق روستایی حوزه انتخابیه مرکزی شهرهای دارای مرکز صداوسیما و 12 هزار نفر نمونه شهرهای تابعه استان های کشور در چهار روز مانده به انتخابات در سال جاری انجام شد، نشان می‌دهد که منابع کسب خبر مربوط به انتخابات از شبکه‌های مختلف صداوسیما در سال 94 نسبت به سال 90حدود 8 درصد افزایش یافته است.

همچنین افرادی که برای بیان میزان اعتمادشان به سلامت انتخابات از گزینه های زیاد و خیلی زیاد استفاده کرده اند، در سال جاری نسبت به چهار سال قبل بیش از 2 درصد رشد داشته است. این آمارها در حالی ارائه می شود که در بازه زمانی سال 90 تا94، علاوه بر افزایش شبکه‌های ماهواره ای فارسی زبان ، شبکه های اجتماعی موبایلی ( تلگرام، واتس آپ، لاین، اینستاگرام و...)، سایت های خبری اینترنتی، پیامک وشبکه های اجتماعی اینترنتی ( فیس بوک و توئیتر) چنین القا می شود که میزان مراجعه و اعتماد مردم به رسانه ملی کاهش یافته است.

اما یافته های این نظر سنجی در مدت مشابه سال 90 و 94( یعنی چهار روز مانده به انتخابات) نشان می دهد که نه تنها میزان اعتماد به اخبار و برنامه های رسانه ملی افزایش یافته است که افکارعمومی همچنان به رادیو وتلویزیون به عنوان بزرگ ترین منبع کسب خبر، اعتماد دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها