لورل و هاردی، سوژه یک فیلم سینمایی تازه

کمدین‌ها زنده می‌شوند

اکشن دلهره‌آور و ماجراجویانه «سالت» هم به صورت یک مجموعه تلویزیونی درمی‌آید. به این ترتیب، ماجراهای کاراکتر اولین سالت که جاسوس سازمان سیا بود همچنان ادامه خواهد داشت. مدت‌ها اخبار مربوط به تولید قسمت‌های جدید سینمایی سالت در رسانه‌های جمعی چاپ شده است. حالا با اعلام خبر تولید این مجموعه می‌توان مطمئن بود نسخه تازه سینمایی آن در کار نخواهد بود. واحد تلویزیونی شرکت فیلمسازی سونی، تهیه‌کننده این مجموعه است و آن را با همکاری چند شرکت اروپایی تهیه خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۳۲۲۸
هفت‌تیرکشی «سالت» برای تلویزیون

دیه‌گو سوآرز از مدیران واحد تلویزیونی شرکت سونی می‌گوید: «هدف ما تولید مجموعه‌ای با استانداردهای اروپایی است و به شکلی کاملا متفاوت از نسخه سینمایی ساخته خواهد شد.» با این حال وی توضیح بیشتری درباره این موضوع نداد.

رسانه‌های جمعی به این نکته اشاره می‌کنند که سالت اولین فیلم معروف هالیوودی است که در اروپا و با مشارکت مالی و فنی اروپایی‌ها جلوی دوربین می‌رود. از سپتامبر گذشته، شرکت سونی از احتمال همکاری تلویزیونی با اروپایی‌ها خبر داده بود. به این ترتیب، بخش اعظم ماجراجویی‌های سالت در تلویزیون اروپا و در لوکیشن‌های مختلف کشورهای بزرگ آن رخ خواهد داد. طبق معمول سنت مجموعه‌سازی در آمریکا، اپیزود اول سالت یک فیلم سینمایی تلویزیونی 70 دقیقه‌ای خواهد بود. در این اپیزود کاراکتر اصلی، دشمنان او و حال و هوای کلی داستان مجموعه معرفی خواهد شد.

قرار است کار تولید این اپیزود دو ماه دیگر آغاز شود. هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری 11 اپیزود بعدی سالت اعلام نشده است.

آنجلینا جولی، بازیگر نقش اصلی نسخه سینمایی، نه به عنوان بازیگر که به عنوان مدیر تولید مجموعه با آن همکاری دارد. یک بازیگر جوان برای ایفای نقش کاراکتر اولین سالت انتخاب خواهد شد.

به احتمال فراوان، فیلیپ نویس، کارگردان نسخه سینمایی به عنوان کارگردان دو یا سه اپیزود مجموعه با آن همکاری خواهد کرد. نسخه سینمایی که سال 2010 روی پرده سینماها رفت، داستان یک مامور سیا بود که پس از آزادی از زندانی در کره شمالی، درگیر ماموریتی علیه جاسوسان روسی می‌شود. این فیلم با هزینه تولید 110 میلیون دلاری خود، حدود 118 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرد. نکته جالب درباره این فیلم ـ که در زمان تولید بسیار جنجال‌برانگیز شد ـ این است که در ابتدا قرار بود یک کاراکتر مرد در راس ماجراهای داستان باشد و حتی نام تام کروز هم برای بازی در این نقش شنیده شد، اما با گذشت زمان، فیلمنامه با ایجاد تغییراتی به سمت یک کاراکتر محوری زن رفت.

منتقدان سینمایی می‌گویند همین تغییر، عامل اصلی استقبال اندک از نسخه سینمایی سالت بود. شنیده‌های تائید نشده حکایت از آن می‌کند که شرکت سونی برای تولید مجموعه تلویزیونی سالت، درباره تغییر کاراکتر اصلی داستان هم فکر کرده بود.

منبع: امپایر آنلاین

مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها