روز گذشته مدیران شبکه تلویزیونی اولوسال ترکیه با حضور در شبکه سحر برون‌مرزی صداوسیما، ضمن بازدید از این شبکه، با رئیس و مدیران شبکه سحر در زمینه گسترش مبادلات رسانه‌ای توافق کردند.
کد خبر: ۸۸۰۰۹۵
همکاری رسانه‌ای شبکه سحر با تلویزیون ترکیه

در این دیدار علیرضا سلیمانی‌زاده، با اشاره به فعالیت 18 ساله این شبکه گفت: در حال حاضر شبکه سحر در شبانه‌روز به پنج زبان زنده دنیا و در مجموع 96 ساعت برنامه پخش می‌کند که در صورت تأمین مالی، مایل به راه‌اندازی شبکه به زبان ترکی استانبولی نیز هستیم.

رئیس شبکه سحر به همتای ترک خود گفت: صداوسیمای ایران ظرفیت بزرگی در تولید فیلم، سریال، مستند، خبر، انیمیشن و برنامه‌های آرشیوی دارد که می‌تواند آغازگر مبادله‌ای مطلوب بین دو شبکه ایرانی و ترکیه‌ای قرار گیرد.

در ادامه عدنان تورک‌کان، معاون رئیس شبکه اولوسال ترکیه نیز گفت: شبکه ما جزو 24 تلویزیون ملی و برتر ترکیه است که 95 درصدخاک ترکیه را تحت پوشش رسانه‌ای دارد.

تورک‌کان تصریح کرد: اخبار سوریه را شبکه‌های انگلیسی‌ و غربی طوری فیلتر می‌کنند که مردم دنیا از نگاه شبکه‌های آنان به اخبار سوریه نگاه کنند. بنابراین اتحاد رسانه‌ای شبکه ما و شبکه سحر ایران می‌تواند سد محکمی در برابر جریان‌سازی شبکه‌های غربی همچون بی.‌بی.‌سی و سی.‌ان.‌ان باشد.

معاون رئیس شبکه اولوسال ترکیه گفت: شبکه ما به صورت روزانه خبرهای ایران را در ترکیه پوشش می‌دهد، چراکه مردم ترک اخبار ایران را مشتاقانه دنبال می‌کنند. این شبکه گزارش‌های بسیاری درباره انقلاب شکوهمند ایران در سال 1979، ورود امام‌خمینی، استقبال باشکوه مردم از ایشان و حتی گزارشی مفصل از حضور امام در نوفل‌لوشاتوی فرانسه با عکس‌های بزرگ و سخنرانی‌های ایشان داشته و هم‌اکنون هم تمام تحولات ایران را مشتاقانه پیگیری می‌کند.

تورک‌کان افزود: در ترکیه شاهد هستیم که برخی رسانه‌ها علیه ایران پروپاگاندا می‌کنند و می‌گویند ایران در سوریه دخالت می‌کند. به نظر ما آن رسانه‌ها همسو با رسانه‌های غرب و آمریکایی هستند، اما رسانه ما بر همدلی و وحدت با رسانه‌های و دشمنی با استکبار جهانی تاکید دارد.

وی افزود: شبکه ما عضو ناظر شورای رادیو و تلویزیون‌های اسلامی است، لذا مبادله مستمر با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در دستور این شبکه بوده و تاکنون مستندهای خوبی درباره مظلومیت مردم سوریه گرفته و پخش کرده‌ایم . تورک‌کان در پایان سخنانش گفت: این شبکه همچنین تصاویر بسیار زیبایی از دستگیری تحقیرآمیز سربازان آمریکایی توسط پاسداران ایرانی در خلیج‌فارس پخش کرد؛ چراکه خوشحالی مردم ایران، خوشحالی ماست.

در ادامه یعقوب اصلان، نماینده شبکه اولوسال ترکیه در تهران گفت: ما دوست داریم درباره انقلاب اسلامی، ارتباط زنده با ایران داشته باشیم. آنتن ما در ترکیه در خدمت کارشناسان، خبرنگاران و گویندگان رسانه ایران است و همچنین از کارشناسان و تحلیلگران زبده ما نیز می‌توانید در تحلیل تحولات منطقه استفاده کنید. حتی اگر از ما گزارشی بخواهید، ما برای شما تهیه کرده و می‌فرستیم. اصلان تأکید کرد: مسئولان شبکه سحر، شبکه ملی اولوسال ترکیه را خانه خبری و رسانه‌ای خود بدانند.

آخرین سخنران گروه رسانه‌ای ترک، رئیس شبکه اولوسال بود. تورهان اوزلو تصریح کرد: اتفاقات و تحولات در سوریه می‌طلبد که ما شبکه‌های همسو، بیشتر به همدیگر نزدیک شویم. لذا نباید زمان را از دست داد و نیاز است قدم‌های عملی برداشته شود و نگذاریم این توافقات در حد صحبت‌های دوجانبه باقی بماند.

رئیس شبکه اولوسال در خاتمه کلامش از تمایل خود به راه‌اندازی برنامه‌ای یکساعته به زبان فارسی در میان برنامه‌های ترک‌زبان آن شبکه خبر داد.

در پایان توافق دو طرف، سلیمانی‌زاده بر ضرورت تبادل هرچه سریع‌تر فهرست برنامه‌های دو شبکه تأکید کرد.

‌محمد زندکریمخانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها