دکتر سرافراز در گفتگو با روزنامه جام جم مطرح کرد:

پروژه طراحان عملیات روانی علیه رسانه ملی

دکتر محمد سرافراز رئیس رسانه ملی در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جام جم به سوالات این روزنامه درباره موضوعاتی همچون بودجه و ریشه های عملیات روانی علیه رسانه ملی پاسخ داد.
کد خبر: ۸۷۹۱۲۶
پروژه طراحان عملیات روانی علیه رسانه ملی

رئیس رسانه ملی در پاسخ به سوالی درباره بودجه سال 95 رسانه ملی گفت: دولت به رغم وعده های داده شده به تعهداتش عمل نکرد بطوریکه برخلاف افزایش قابل توجه بودجه برخی دستگاه های فرهنگی بودجه سازمان صداوسیما به عنوان خط مقدم جنگ نرم فقط یک درصد رشد داشت.

ایشان در بخشی از این گفتگو با گلایه از کاهش بودجه عمرانی سازمان صداوسیما و همچنین صفر شدن بودجه ارزی رسانه ملی گفت: چنین اقدامی به اهداف و سیاست های سازمان در زمینه تولید سریال های فاخر مذهبی و تاریخی، در اختیار داشتن ماهواره مستقل، توسعه فرستنده های دیجیتال، فیبر نوری، شبکه های «HD» و توسعه سیگنال رسانی لطمه جدی وارد خواهد ساخت.

دکتر سرافراز در پاسخ به سوالی در خصوص ریشه ها و علل عملیات روانی علیه رسانه ملی گفت: یکی از علل عملیات روانی علیه رسانه ملی موضوع انتخابات است با توجه به جایگاه تاثیرگذار و منحصربفرد رسانه ملی در این رویداد مهم برخی از تاثیرگذاری زیاد صداوسیما نگران هستند از این رو با طراحی عملیات روانی و تخریب سازمان سعی می کنند ضریب اثرگذاری صداوسیما را کاهش دهند.

وی به ابعاد مختلف و چند لایه این طراحی اشاره کرد و افزود: هدف نهایی طراحان عملیات روانی صرفا صداوسیما نیست بلکه آنها در اصل به دنبال آسیب زدن به نظام هستند.

رئیس رسانه ملی همچنین در پاسخ به سوالی درباره خانم شهرزاد میرقلی خان گفت: خانم میرقلی خان به اتهام خرید «دوربین دید در شب» 5 سال در آمریکا زندانی بود حکم ناعادلانه دستگاه قضایی آمریکا علیه وی در حالی بود که ایشان فقط به عنوان مترجم در جلسه ای که بحث خرید دوربین مطرح شده بود حضور داشته است بنابراین اقدام دستگاه قضایی آمریکا در زندانی کردن خانم میرقلی خان کاملا ناعادلانه بوده است.

دکتر سرافراز در ادامه به چاپ کتابی به زبان انگلیسی توسط وی به توصیه مدیران پرس تی وی در باره رفتار غیرانسانی زندانبانان آمریکایی با ایشان به عنوان سند رسوایی دستگاه قضایی آمریکا اشاره کرد و افزود: برخی عوامل یک دستگاه امنیتی با فراخواندن خانم میرقلی خان و بیان اینکه چرا چنین کتابی را چاپ کرده است یا چرا با رسانه ها مصاحبه نموده است از وی می خواهند کشور را ترک کند.

در بخش دیگری از این گفتگو، رئیس رسانه ملی از برخی بداخلاقی ها نسبت به وی ابراز تاسف کرد و گفت: ابتدا اتهام مضحک جاسوسی را مطرح ساختند و بعد که مدرک نداشتند حرف خود را پس گرفتند.

مشروح این گفتگو را در شماره شنبه روزنامه جام جم بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها