شهرام خلج، طراح گریم سریال معمای شاه:

قانع‌ام، پس خوشبختم

بازخوانی تاریخ همیشه جذابیت‌های خاص خود را دارد. این‌ که در دوره‌های قبل و سال‌های پیشین چه اتفاقاتی رخ داده، موقعیت‌‌های مکانی و ظاهر آدم‌ها چگونه بوده، مرور تاریخ را جذاب می‌کند.
کد خبر: ۸۷۸۶۸۷
واقعیت به روایت پارلمان

حال اگر این بازخوانی تصویری باشد آن‌هم از نوع مستند و کاملا واقعی می‌تواند هر فردی را بیننده خود کند. تصاویر مستند در قالب فیلم‌ و سریال‌ بخصوص آنهایی که مربوط به تاریخ معاصر هستند، در ردیف برنامه‌های جذاب و پربیننده قرار می‌گیرند.

گروه زیادی از مردم با تاریخ معاصر و اتفاقاتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و رخدادهای سال‌های اولیه بعد از آن آشنا هستند و تصاویری هر چند کمرنگ از آن سال‌ها را در حافظه دارند. این گروه بیشترین لذت را از تماشای آثار مستند می‌برند چون می‌توانند گذشته را با حال مقایسه کرده، خاطرات را مرور کنند و قضاوت واضح‌تری از اتفاقات داشته باشند.

برنامه مستند «پارلمان» که با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی هرشب از شبکه خبر پخش می‌شود، یکی از همین آثاری است که با تماشای آن بخشی از تاریخ به صورت مصور و مستند مقابل دید مردم قرار می‌گیرد.

این مستند ثابت می‌کند با استفاده از تصاویر آرشیوی می‌توان برنامه‌های جذابی به مردم ارائه کرد که بی‌واسطه آنها را رودررو با تاریخ قرار می‌دهند.

نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خرداد سال آینده به پایان می‌رسد و نمایندگانی که اسفندماه از طریق رای مردم به مجلس راه پیدا کنند، بر کرسی‌های دهمین دوره مجلس خواهند نشست.

در این 9 دوره دوربین‌های صداو‌سیما تصاویر زیادی از جلسات مجلس به ثبت رساند‌‌ه‌اند که شاید تاکنون امکان پخش پیدا نکرده‌اند یا بخش‌هایی از آنها در بازه زمانی مشخصی به آنتن تلویزیون سپرده شده‌اند و بنا به مقتضیات زمان مورد توجه قرار نگرفته‌اند، اما اکنون سازندگان برنامه پارلمان تصاویر گرفته شده از جلسات مجلس در سال‌های قبل را با اتفاقات اجتماعی آن دوره در کنار هم قرار داد‌ه‌اند و تاریخ انقلاب اسلامی را ورق زده‌اند. با تماشای برنامه پارلمان می‌توان به این نتیجه رسید که اتفاقات اجتماعی و سیاسی و مجلس کاملا بر هم تاثیر گذاشته و زندگی روزانه مردم را تحت شعاع قرار می‌دهند.

سخنرانی‌های داخل مجلس، نطق‌های نمایندگان، نحوه برخورد رئیس و معاونانش به مصوبات، پیشنهادها، انتقادات، واکنش‌های رجل سیاسی و مردم به مصوبات مجلس در دوره‌های مختلف از نکات مثبت برنامه پارلمان است.

این‌ که یک برنامه سیاسی با کمترین سانسور شخصیت‌های سیاسی هر دوره را به نمایش گذارد، نشان می‌دهد که رسانه ملی در رویکرد جدید خود تصمیم دارد مردم را بی‌واسطه و از طریق تصاویر مستند با واقعیت‌‌های انقلاب اسلامی آشنا کند.

طاهره آشیانی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها