قدیمی‌ترین و رسمی‌ترین بخش خبری سازمان صدا و سیما از امشب تغییر و با ساختار جدید رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۷۹۴۹
رونمایی از ساختار جدید بخش خبری رسانه ملی

مسعود میرزاخانی، قائم‌مقام پخش اخبار سیما به جام‌جم گفت: از امشب مدت پخش خبر21 به یک ساعت افزایش خواهد یافت. همچنین جامعیت، دقت و عمق اخبار، از مهم‌ترین اهداف این تغییر است. میرزاخانی افزود: این بخش به عنوان قدیمی‌ترین و رسمی‌ترین خبر تلویزیون، همیشه مرجع و شاخصی برای سنجش اعتبار اخبار در بین تمام بخش‌ها و شبکه‌های خبری بوده است. افزایش زمان خبر 21 این امکان را به عوامل خبر می‌دهد که تعداد آیتم‌های خبری را بیشتر، عمیق‌تر و تحلیلی‌تر ارائه کنند.

قائم‌مقام پخش اخبار سیما تصریح کرد: کلیت ساختار خبر21 از دو بخش خبر و تحریریه خبر تشکیل شده است. در بخش خبر، اهم اخبار به صورت خیلی موجز ارائه می‌شود که این امر کمک خواهد کرد تا ریتم و ضربآهنگ خبر هم افزایش پیدا کند. در بخش تحریریه خبر، اخبار برگزیده، عمیق‌تر و تحلیلی‌تر با حضور کارشناسان بررسی خواهد شد. وی در پاسخ این‌که چند درصد خبرها به اخبار داخلی و خارجی اختصاص دارد، گفت: همواره در شبکه‌های ملی، اخبار داخلی اولویت داشته‌اند ولی ممکن است در یک روز خاص اخبار بیشتری در جهان خارج مرزها وجود داشته باشد که بالطبع حجم بیشتری از یک بولتن خبری و بخش خبری 21 را اشغال می‌کند.

میرزاخانی گفت: تولیدات تحریریه مانند VCهای خبری، گزارش‌های تولیدی، خبری و مستندهای خبری همچنان در کنداکتور بخش خبری 21 وجود دارند اما این بخش‌ها با عمق محتوایی و کیفیت بالاتری تولید خواهند شد.

وی در پاسخ به این‌که آیا ارائه یک ساعت خبر برای مخاطب خسته‌کننده نیست، گفت: قضاوت نهایی درباره ارائه پخش یک ساعت خبر با بیننده خواهد بود و بازخوردهای مخاطبان در روزها و ماه‌های آتی حتما مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. اما براساس تدابیر اندیشیده شده، در دو حوزه، نوآوری شاخصی خواهیم داشت، یکی ریتم و ضربآهنگ خبر و دیگری تنوع بخش‌بندی خبر است.

قائم‌مقام پخش اخبار سیما گفت: امیدواریم با این ضرباهنگ جدید، ریتم‌ حرفه‌ای، بخش‌بندی متنوع، جامعیت خبر، اعتبار اخبار و تحلیل و عمق برگزیده بتوانیم نظر مخاطبان خبر رسانه‌ ملی را جلب کنیم. میرزاخانی از بیان جزئیات بخش‌بندی متنوع خبر 21 پرهیز کرد و گفت: اجازه بدهید در زمان رونمایی از این بخش، مخاطبان با یک شگفتی و تاز‌گی اخبار روبه‌رو شوند.

وی افزود: در بخش خبری 21 انعطاف بیشتری در کنداکتور اخبار تعریف شده است و به‌عنوان مثال اخبار ورزشی و هواشناسی که تاکنون در انتهای بخش خبری قرار داشت به بخش‌های با اولویت بالاتر نزدیک می‌شود.

وی درباره گویندگان این بخش خبری گفت: گویندگان این بخش همان گویندگان موجود واحد خبر هستند، اما در آینده نزدیک دو گوینده جدیدتر به بخش تحریریه 21افزوده می‌شوند.

وی درباره گرافیک بخش خبری 21 نیز گفت: از نظر گرافیک هم شاهد تغییرات مطلوبی خواهیم بود ولی در این بخش به دلیل مسائل فنی به کار بیشتری نیاز دارد لذا در روزهای نخست ظرفیت تغییر اساسی گرافیکی در بخش خبری21 وجود ندارد. اما بخش‌هایی مانند آرم خبر، موزیک و ریتم ابتدایی خبر آماده است که با رونمایی از بخش جدید خبر 21 آن نیز ارائه خواهد شد.

محمد زندکریمخانی

رادیو وتلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها