تلفیق شعر، موسیقی، بازی و نمایش

راز جنگل شفا

راز جنگل شفا یک سریال انیمیشن کامپیوتری سه‌بعدی محصول شرکت حور است. تولید این مجموعه در 52 قسمت 12 دقیقه‌ای از سال 88 به سفارش مرکز پویانمایی صبا شروع شده‌ و هم‌اکنون در حال پخش از شبکه پویاست.
کد خبر: ۸۷۷۳۱۸
راز جنگل شفا

به گزارش جام جم سیما،این مجموعه با پرداختی حرفه‌ای و رنگ و بویی کودکانه برای گروه‌های پیش از دبستان و دبستان پیش‌بینی شده است.

ابراهیم ساکتی، کارگردان انیمیشن «راز جنگل شفا» درباره این مجموعه می‌گوید: «از اهداف مورد نظر در این مجموعه ایجاد فضایی کودکانه و مفرح برای کودکان به همراه مفاهیم ساده آموزشی است.

ازجمله این مفاهیم که بسیار نو و تازه به نظر می‌رسد، پرداختن به آموزش خواص گیاهان دارویی با زبانی ساده و قابل درک برای کودکان است.»

ساکتی خاطرنشان می‌کند: «این دست آثار به نیازها و علایق کودکان پاسخ بیشتری می‌دهد و آنها را در سرگرم شدن و یادگیری بهتر و بیشتر یاری می‌کند.

به‌ویژه که مجموعه در قالب قصه‌های کوتاه با گرافیکی مناسب حال و هوای کودکان همراه با هیجان و اکشن است.

کودکان به‌واسطه تصورات پاک و بی‌آلایش از دنیای پیرامون خویش آثاری را که تلفیقی از بازی، شعر، نمایش و موسیقی باشد، دوست دارند و با این گونه آثار احساس نزدیکی بیشتری می‌کنند.»

این مجموعه، داستان پسری به نام پوریا را روایت می‌کند که با مادربزرگش در یک خانه جنگلی که امکانات خیلی امروزی مثل لپ‌تاپ، تلویزیون ال‌سی‌دی، تلفن بیسیم و وسایل آزمایشگاهی جدید دارد زندگی می‌کند.

مادربزرگ باهوش مهربان و فعالی که در آشپزی، آشنایی با گیاهان دارویی، ورزش‌های رزمی، کار با اینترنت و خیلی کارهای دیگر استاد است.

پویا هم پسربچه‌ای است که با استفاده از تجربیات مادربزرگ، تغذیه صحیح و ورزش باهوش و قدرتمند شده و بخوبی از پس مشکلاتی که دو جانور بدجنس یعنی گرگ و مار برایش ایجاد می‌کنند، برمی‌آید.
این دو موجود دست به کارهای عجیبی می‌زنند و صحنه‌های خنده‌داری به وجود می‌آورند. البته دشمنی این دو با پویا و مادر بزرگش درست مثل دشمنی تام و جری است که نه دوری هم را می‌توانند تحمل کنند و نه نزدیکی هم را و در عین این که با هم مبارزه می‌کنند در جایی علیه یک دشمن اصلی با هم متحد می‌شوند و او را مغلوب می‌کنند.

داستان‌های این مجموعه متنوع است؛ از درست‌کردن سوپ ماهی گرفته تا پیدا کردن اشیای عتیقه یا ساختن کایت به شیوه لئوناردو پیچ پیچی یا آنفلوآنزای گرگی که در کنار هر داستان مخاطب با وظیفه یک سازمان مثل جنگلبانی یا سازمان میراث فرهنگی آشنا می‌شود یا این که آگاهی مختصر و مفید درباره خواص گیاهان دارویی پیدا می‌کند که در حد اطلاعات گروه سنی مخاطب بسیار خوب است.

دوبله سریال هم بسیار خوب و تاثیرگذار است. طراحی شخصیت‌ها و شخصیت‌پردازی‌ها خوب و باورپذیر هستند؛ نه آن‌قدر خوب که حوصله مخاطب سر برود و نه آن‌قدر بد که کار بی‌نمک شود.

ضمیمه قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها