در برنامه «کافه هنر» که به مناسبت سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر از رادیو ایران پخش می شود، با تئاتری های بزرگ گفتگو می شود.
کد خبر: ۸۷۵۲۹۵
معرفی تئاتری های بزرگ در رادیو ایران

به گزارش جام جم سیما به نقل از شبکه رادیویی ایران، در «تک چهره» امروز حمید سمندریان معرفی می شود.

حمید سمندریان یکی از بزرگترین کارگردان‌های تئاتر ایران بود اما شاید کمتر کسی بداند کارگردان‌ هایی همچون بهرام بیضایی، عباس کیارستمی و ابراهیم حاتمی‌کیا به او پیشنهاد بازیگری داده بودند!

تهیه کننده برنامه «کافه هنر» گفت: رادیو ایران با برنامه «کافه هنر» جشنواره بین المللی تئاتر را پوشش می دهد. میزهای کافه هنر از 3 تا 12 بهمن در سالن اصلی تئاتر شهربرای جشنواره بین المللی تئاتر فجر رزو شده است.

وی افزود: گفتگو با مسئولین جشنواره ها به تناسب موضوعات، بیان خبرهای هر روز جشنواره، بیان حاشیه های جشنواره، گفتگو با مردم و هنرمندان از دیگر بخش های این برنامه است.

ریحانه یزدان دوست تصریح کرد: گفتگو با سعید اسلامی دبیر جشنواره سی و چهارمین تئاتر فجر، صحبت های هنرمندان درباره خصوصیات اخلاقی و هنری حمید سمندریان از دیگر بخش های این برنامه است.

تهیه کننده برنامه «کافه هنر» ادامه داد: گیتی محمدی گزارشگر برنامه از تئاترهای خیابانی «مرغ همسایه غاز نیست» با نویسنده و کارگردانی میثم سر آبادانی کاری از تفرش، «رمز وای فای شما چنده؟!» نویسنده و کارگردانی سارا نیک طبیعت از رشت که با موضوع مشکلات و آسیب های گروه های اجتماعی اجرا می شود، همچنین «همین روزها» با نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی و «ژست» با نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی و فرامرز قلیچ خانی از تهران گزارش تهیه کرده است و با کارگردان و بازیگران آن گفتگو کرد

وی اظهار کرد: با وجودی که امروز اولین برنامه کافه هنر به مناسبت جشنواره تئاتر از آنتن رادیو ایران پخش می شود ولی ما تئاترهای خیابانی روزهای اول جشنواره که در پنج شنبه و جمعه اجرا شده است را نیز پوشش گزارش از تئاتر علی رفیعی که زندگی امیر کبیر را روی صحنه تالار وحدت اجرا کرده همچنین «شب آوازهایش را می خواند» کاری از رضا گوران که در تماشاخانه ایران شهر اجرا شد از دیگر بخش های این برنامه است.

یزدان دوست ادامه داد: گزارش از تئاتر «اپرای مولوی» که قرار است امروز ساعت 19 در تالار فردوسی اجرا شود از دیگر بخش های برنامه است.

«کافه هنر» از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20 به مدت یک ساعت با گویندگی مهدی طهماسبی از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها