در مراسمی از شهدای عرصه فیلم و اطلاع رسانی تجلیل و از خانواده آنان و فعالان عرصه هنر ناب قدردانی می شود.
کد خبر: ۸۷۲۴۸۴
جاودانه‌‌های نور و تصویر در رسانه ملی

به گزارش جام جم سیما ، رئیس مرکز بسیج سازمان صداو سیما که رئیس کنگره جاودانه‌های نور و تصویر کنگره بزرگ 2000 شهید نور و تصویر کشور است، در نشست خبری این کنگره ضمن تجلیل شهدای عرصه هنر گقت: ما هر چه از دوران دفاع مقدس فاصله بگیریم احساس عطش و نیاز افکار عمومی بخصوص نسل جوان برای شناخت ایثارگری‌های آن دوران بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما امروز وظیفه داریم که حلقه‌های وصل از معارف آن دوران را به دوران جدید برقرار کنیم، افزود: همکاران رسانه ملی ما باید همسو با اهداف کنگره که همانا انتشار معارف دوران دفاع مقدس به نسل جدید است گام بردارند.

محمود عاطفی همچنین با بیان اینکه هنر در واقع در ایثار هنرمندان شهید تجلی پیداکرده است، گفت: هنری که نتواند صدای مظلومیت را به گوش جهانیان برساند هنر نیست، بلکه توهم است.

رئیس مرکز بسیج سازمان صداو سیما با بیان اینکه برگزاری کنگره بزرگداشت 2000 شهید نور و تصویر برای تحقق منشور هنرمندان انقلابی است، گفت: امروز هنرمند متعهد در کشورما به بالاترین مقام در نزد پروردگار رسیده است و کنگره شهدای فیلم و سینما سعی می کند معارف برگرفته از راه و آرمان شهدای هنرمند را به قشرهای جامعه تعمیم دهد.

وی افزود: ما تلاش می کنیم که پیام و رسالت هنرمندان شهید را که همان پیام انسانیت است برای جامعه و نسل جوان امروز بازگو کنیم.

در ادامه این نشست خبری، حجت‌السلام رستگاران دبیر کنگره شهدای فیلم و سینما با تشریح برنامه‌های کنگره بزرگ 2000 شهید نور و تصویر کشور گفت: خوشبختانه ستاد اصلی کنگره از سال 87 شکل گرفته و تاکنون بیش از 2000 شهید در عرصه‌ هنری شناسایی شده‌اند.

وی افزود: تاکنون در حوزه فیلم و سینما 131 شهید شناسایی شده‌اند که در زمینه‌های فیلم‌برداری، گزارشگری خبرنگاری _ فیلم‌سازی، بازنگری، و کار تولید فیلم فعال بوده‌اند که در این کنگره از آنان تجلیل می شود.

این مراسم، دوشنبه بیست‌و هشتم دی‌ماه در سالن کوثر سازمان صدا وسیما برگزار خواهد شد.

از خانواده شهدای عرصه فیلم در رسانه ملی، همچنین از برخی از بزرگان سینما و تلویزیون و نیز کارگردان‌های متعهد و مسلمان کشورمان از نسل قدیم و نسل جدید در این مراسم قدردانی می شود.

در پایان این نشست خبری، از پوستر کنگره شهدای فیلم و سینما رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها