ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار شامگاه پنجشنبه با تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، اهدای جایزه ویژه به فرج‌الله سلحشور، سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف رقابتی به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۷۰۹۶۸
پایان جشنواره عمار،آغاز روشنایی فانوس‌ها

به گزارش جام‌جم، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فیلم عمار که با حضور هنرمندان، اصحاب رسانه، مردم و جمعی از خانواده‌های شهیدان مدافع حرم در سالن حجاب برگزار شد، با قرائت قرآن از سوی فاطمه صدرزاده، دختر شهید صدرزاده - از شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) و رزمنده جبهه مقاومت - کار خود را آغاز کرد.

تجلیل از شهدای مدافع حرم با مداحی آهنگران

حضور خانواده‌های ایرانی و افغان شهدای مدافع حرم و خانواده شهدای نیجریه از مهم‌ترین موارد قابل اشاره مراسم پایانی جشنواره عمار بود و کلیت این برنامه تحت تاثیر حضور آنها و گرامیداشت نام و یاد شهیدان مدافع حرم قرار داشت. در این مراسم، ضمن پخش نماآهنگی درباره شهیدان همدانی، نوروزی و صدرزاده به نقش آنها در دفاع مقدس، مقابله با فتنه 88 و دفاع از حرم اهل بیت(ع) اشاره شد و سپس حاج صادق آهنگران و میثم مطیعی با همخوانی و مداحی، حال و هوای ویژه‌تری به این لحظات بخشیدند.

تاکید پناهیان بر اسلامی بودن جشنواره عمار

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، عمار و مردمی بودن را دو واژه کلیدی این رویداد دانست و گفت: به نظر من به جای کلمه مردمی بودن باید کلمه اسلامی بودن در کلید واژه‌های این جشنواره قرار بگیرد، زیرا اسلامی بودن یک فعالیت، مردمی بودن آن را هم به همراه دارد.

وی جشنواره‌های دیگری را که در سراسر جهان برگزار می‌شود مردم فریب خواند و افزود: جشنواره عمار باید کلمه «مردمی» را در معنا توسعه دهد و تثبیت کند. اگر جشنواره عمار تشریفاتی و ساختار مردمی بودن خود را از دست دهد، همانند دیگر جشنواره‌ها خواهد شد. پناهیان جشنواره عمار را جشنواره‌ای جهانی توصیف کرد و گفت: این جشنواره نشان داده که دغدغه همه مردم جهان را دارد.

تجلیل از هنرمند قرآنی و انقلابی

پس از معرفی برگزیدگان بخش مسابقه آثار داستانی و فیلم‌های بلند ششمین جشنواره فیلم عمار که طی آن فیلم‌هایی چون «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق دقیقی و به تهیه‌کنندگی پروانه مرزبان و «خاکستر و برف» ساخته روح‌الله سهرابی موفق به دریافت جوایز برتر شد، هیات داوران برای تلاش برای پرورش نیرو‌های انقلابی و تهیه‌کنندگی مجموعه آثار داستانی «قصه‌های تبیان»، فانوس جشنواره عمار را به فرج الله سلحشور اهدا کرد. سلحشور، بازیگر و کارگردان تلویزیون و سینما و سازنده آثاری چون یوسف پیامبر و مردان آنجلس که این روزها در بستر بیماری به سر می‌برد، نتوانست در مراسم حاضر باشد و مدیرتولید آثار این هنرمند به نمایندگی از او، این هدیه را دریافت کرد.

در مراسم پایانی ششمین جشنواره فیلم عمار چهره‌هایی چون جمال شورجه، محمد خزاعی، هوشنگ توکلی، مجتبی رحماندوست، انسیه شاه حسینی، محمد گلریز و دکترسیدمحمدحسینی حضور داشتند.

علی رستگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها