مارکوپولو از آن دسته شخصیت‌های ماجراجوی تاریخی است که صنعت سینما نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد. به همین دلیل رسانه‌های گروهی خبر از سفرهای تازه و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز جدید او روی پرده سینما می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۵۴۲۴
مارکوپولو در راه چین

هزینه‌های کلان سفرهای تازه سینمایی این مرد ماجراجو را مسئولان کمپانی برادران وارنر تامین می‌کنند تا بتوانند به قول خودشان فیلمی تماشایی را در معرض دید تماشاگران علاقه‌مند قرار دهند.

از قرار معلوم تولید مجموعه‌ای تازه از داستان‌های جذاب مارکوپولو توسط شبکه تلویزیونی نت فلیکس (که قرار است فصل دوم آن را هم تولید کند) مانع از آن نشده که کمپانی برادران وارنر به فکر ساخت نسخه سینمایی این داستان‌ها نیفتد.

گفته می‌شود حداقل صد میلیون دلار هزینه تولید این نسخه خواهد شد و فناوری‌های نوین به کمک سازندگان فیلم می‌آید تا جلوه‌های ویژه خاص سکانس‌های اکشن آن را خلق کنند.

از داخل کمپانی برادران وارنر خبر می‌رسد که بحث تولید فیلمی سینمایی درباره این تاجر جهانگرد ایتالیایی به سال‌های قبل برمی‌گردد و اختصاص به ماه‌های اخیر ندارد.

اما دلیل این که چرا طی این سال‌ها این پروژه وارد مرحله تولید نشد، برای کسی مشخص نیست. رسانه‌های گروهی حتی چند سال قبل اخباری منتشر کردند که کمپانی پارامونت هم در فکر تولید فیلمی براساس سفرهای هیجان‌انگیز مارکوپولو است. از قرار معلوم، تولید چنین فیلمی دچار نحسی شده بود!

با وجود تمام حرف و حدیث‌ها،‌ تولید نسخه سینمایی مارکوپولو توسط کمپانی برادران وارنر قطعی است. شاید یکی از دلایل مهم قطعیت تولید فیلم،‌ همکاری چینی‌ها با آن است.

صنعت سینمای چین و سرمایه‌گذاران هنری این کشور آسیایی، چند سالی است که فعالیت شدیدی در رابطه با سرمایه‌گذاری روی محصولات پرسروصدا و پرخرج هالیوودی را شروع کرده‌اند.

تعدادی از فیلم‌های مطرح سال‌های اخیر هالیوود (و ازجمله «مرد آهنی» ، «ولورین» و «انتقام‌گیران») با مشارکت مالی چینی‌ها و در لوکیشن‌های این کشور آسیایی تهیه و تولید شده‌ است.

شرکت فیلمسازی چاینا فیلم گروپ (مرکزی دولتی که بر مشارکت مالی چین برای تولید فیلم‌های خارجی نظارت می‌کند) همکار سرمایه‌گذار در تولید مارکوپولو است.

از داخل چین شنیده می‌شود تعدادی دیگر از سرمایه‌گذاران مستقل در بخش خصوصی هم برای مشارکت در ساخت این اکشن ماجراجویانه تاریخی اعلام آمادگی کرده‌اند.

نام راب کوهن، اکشن‌ساز موفق هالیوودی به عنوان کارگردان فیلم، باعث جلب توجه و نظر سرمایه‌گذاران چینی شده است.

هایدن کریستنسن هم مارکوپولوی جوان فیلم خواهد بود. نشریه هالیوود ریپورتر خبر می‌دهد که سازندگان فیلم از آن به عنوان یک فانتزی اکشن یاد می‌کنند.

به این ترتیب، فضای فانتزی بر فضای اکشن داستان غلبه خواهد داشت و باعث تفاوت آن با اکشن‌های ماجراجویانه متداول هالیوودی خواهد شد.

اما خط اصلی داستان فیلم، همان چیزی خواهد بود که قبل از این هم در چند فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی مورد استفاده قرار گرفته است.

تفاوت این نسخه با نسخه‌های قبلی در نوع روایت آن و تعریف ماجراجویی‌های مارکوپولو است. فیلم تازه هم مکاشفه‌ای در مکاشفات مارکوپولوی تاجر و جهانگرد در قرن 13 میلادی است.

زندگی واقعی این کاشف تاجر، البته با افسانه و خیال در هم آمیخته است و همین نکته آن را به‌صورت ایده‌ای جذاب برای صنعت سینما درمی‌آورد.

مارکوپولو 24 سال با تاجران چینی کار کرد و سفرهای زیادی به این نقطه از جهان کرد. این سفرها باعث معرفی کشور چین به مردم اروپا شد.

تا قبل از سفرهای مارکوپولو، کمتر کسی چیزی درباره کشوری دوردست به نام چین می‌دانست. به همین دلیل از مارکوپولو به عنوان اولین کسی نام برده می‌شود که فرهنگ چینی را در سطحی وسیع و گسترده به قاره اروپا معرفی کرد.

بر همین اساس، در چین هم با احترام زیادی از مارکوپولو اسم برده می‌شود و وی از ارزش و اعتبار بالایی در این کشور برخوردار است.

برای همین چینی‌ها خیلی دوست دارند فیلمی که درباره مارکوپولو ساخته می‌شود، در لوکیشن‌های این کشور فیلمبرداری شده و سرمایه چینی‌ها هم برای تولید آن مورد استفاده قرار گیرد.

این در حالی است که خود راب کوهن، کارگردان مارکوپولو هم علاقه خاصی به کشور چین و لوکیشن‌های متنوع و چشم‌انداز آن دارد.

او عشق خود نسبت به این مکان را پنهان نمی‌کند و از تجربه خوب خود در زمان ساخت «مومیایی: مقبره امپراتور اژدها» یاد می‌کند.

سکانس‌های زیادی از این اکشن فانتزی ماجراجویانه در لوکیشن‌های مختلف چین فیلمبرداری شد و اهالی محل در طول ساخت فیلم کمک‌های زیادی به او کردند.

به گفته کوهن: «چینی‌ها مردمی مهربان و خونگرم هستند و از کسانی که برای فیلمبرداری فیلم‌هایشان به چین می‌روند، استقبال خوبی می‌کنند.

فضای فیلم مارکوپولو به گونه‌ای است که استفاده از لوکیشن‌های چین و مردم آن، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

نه‌تنها لوکیشن‌های آنجا عنصر بسیار مهمی از فیلمنامه فیلم را تشکیل می‌دهد، بلکه بازیگران و عوامل فنی تولید چینی هم باید جلو و پشت دوربین همکاری نزدیکی با ما داشته باشند.

چین صاحب یک صنعت سینمای قوی است که اعتبار خیلی خوبی در داخل کشور و در بین تماشاگران سینما دارد.

همکاری هنرمندان چینی با مارکوپولو کمک می‌کند این فیلم در چین بهتر دیده شود و اکران عمومی بهتری داشته باشد. قرار است چند نقش‌ مهم فیلم به دست بازیگران سرشناس چینی سپرده شود.»

هنوز زمان دقیق شروع فیلمبرداری مارکوپولو تعیین نشده است، اما از حالا تابستان 2017
به‌ عنوان زمان نمایش عمومی آن اعلام شده است. بخش اعظم صحنه‌های فیلم در چند شهر و نقطه دوردست چین فیلمبرداری می‌شود.

مترجم: کیکاووس زیاری/منبع: امپایرآنلاین

ضمیمه قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرزانه
-
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
۰
۰
با سلام
فصل 3 ماركوپولو كی روی سایت قرار میگیره ؟
لطفا جوابمو بدید.

نیازمندی ها