در دنیای امروزی، تاثیر روش‌های سنتی تبلیغ در فیلم‌ها و سریال‌ها بسیار کاهش یافته است. به همین دلیل،‌ استودیوهای فیلمسازی بزرگ دنیا به سمت تبلیغات نهفته روی آورده‌اند.
کد خبر: ۸۶۳۴۵۰
تبلیغ محصولات تجاری در رسانه

تبلیغات نهفته به اشاره دیداری یا شنیداری یک محصول تجاری در فیلم یا سریال تلویزیونی گفته می‌شود. قرار دادن محصولات تجاری در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی، به یکی از اصلی‌ترین منابع کسب درآمد استودیو‌ها تبدیل شده است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این روش تبلیغاتی، ثابت بودن محصول تجاری قرار داده شده در فیلم است. این مقاله، روشی برای جایگذاری اتوماتیک محصولات تجاری فایل‌های ویدئویی معرفی می‌کند. سازنده فیلم با این روش در هر بار نمایش ویدئو می‌تواند محصول جایگزین شده را تغییر دهد و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کند. با استفاده از روش‌های پردازش تصویر و ویدئو، تابلوهای تبلیغاتی در تصاویر یا ویدئوها شناسایی می‌شوند. سپس با تصویر دلخواه به‌صورت هوشمند و خودکار جایگزین می‌شوند. سرعت شناسایی و دقت در جایگزینی تبلیغات جدید از چالش‌های این روش است. نتایج ما نشان می‌دهد، این کار با سرعت بالا به‌صورت همزمان و کیفیت جایگزینی لازم، قابل انجام است.

دکترعلیرضا توکلی

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
الیاس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
یه مثال بزنید

نیازمندی ها