رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما خبر داد

دستاوردهای پژوهشی رسانه ملی در هفته پژوهش

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما، برنامه‌های هفته پژوهش در رسانه ملی را اعلام و جزئیات این برنامه ها را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۳۱۸۲
دستاوردهای پژوهشی رسانه ملی در هفته پژوهش

جعفر عبدالملکی در نشستی خبری با بیان اینکه هفته پژوهش از 22 تا 27 آذر در صداوسیما برگزار می‌شود گفت:به علت اهمیت جایگاه پژوهش تلاش شده برنامه‌های این هفته با هماهنگی میان دستگاه‌های فرهنگی و پژوهشی کشور برگزار شود.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه محصولات و دستاوردهای پژوهشی سازمان در اولین روز این هفته افزود: برگزاری نشست معرفی و رونمایی آثار پژوهشی مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان در قالب کتاب و نرم‌افزارهای پژوهشی و حضور در نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور برنامه های دومین روز ما برای هفته پژوهش است.

وی افزود:با همکاری اداره پژوهش‌های اسلامی قم و با حضور کارشناسان حوزه در روز سوم، نشست علمی با موضوع سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی در شهر قم برگزار می‌شود و برنامه‌های آخرین روز نیز نشست علمی «علوم شناختی و کارکردهای رسانه» به همت اداره کل پژوهش‌های راهبردی رسانه برگزار خواهد شد.

عبدالملکی با اشاره به اهمیت پژوهش‌های این مرکز گفت: تداوم و تغییر رویکرد برنامه‌های سیما و صدا کاملا تابع پژوهش و سنجش افکار و گرفتن بازخورد از افکار عمومی است و ریاست محترم سازمان همواره در روند سیاست‌گذاری‌‌‌ها به این پژوهش‌ها استناد می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما در بخش دیگری از صحبیت هایش با اشاره به آخرین نظرسنجی‌ درباره سریال‌های پرمخاطب سیما گفت: با توجه به آخرین نظرسنجی در آذرماه، سریال «کیمیا» با 60 درصد بیننده توانسته است بیشترین مخاطب را در میان بینندگان سیما داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت پژوهش و افکار سنجی در ایام انتخابات گفت: از 24 آذرماه اولین نظرسنجی‌های مستقیم انتخاباتی در سراسر کشور آغاز می‌شود و ما با رویکرد تبیینی، نگرش‌ها درباره انتخابات و رویکرد مردم به این رویداد ملی را استخراج می کنیم و قبل و بعد از انتخابات در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عبدالملکی یکی از راهبردهای نوین در نظرسنجی افکار را نظرسنجی افکار غیرمخاطبین دانست و گفت: با بهره‌گیری از دانش‌های ترکیبی درحال رصد و شناسایی مخاطبین خاموش هستیم تا از این آمار در بالا بردن سطح کیفی رسانه بهره بگیریم.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما با اشاره به عنوان «پیشرو در پژوهش، معتبر در سنجش» به عنوان شعار این مرکز افزود: به جرآت می‌توان گفت که این مرکز معتبرترین مرکز علمی در زمینه سنجش افکار است و علی‌رغم سختی‌های سنجش افکار در میان مخاطب ایرانی‌ توانسته‌ایم با ارائه پژوهش‌ها و نظرسنجی‌ها کارنامه قابل قبولی از این مرکز ارائه دهیم.

درپایان وی دلایل توفیق این مرکز را در بومی کردن روش‌های پژوهشی، بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید و بومی شده و تجارب اندوحته شده در بیش از تیم قرن سابقه این مرکز دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها