در قسمت پنجم جدیدترین سریال تاریخی سیما چه خواهد گذشت؟

ادای دین معمای شاه به «بختیاری‌ها» + عکس

با حضور شخصیتی به نام «کهزاد شاهنامه‌خان»، به بختیاری‌های عزیز و دلاور که در طول دوران پهلوی اول متحمل آزار و اذیت‌های مختلفی از سوی رضاخان شدند، ادای دین می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۶
ادای دین معمای شاه به «بختیاری‌ها» + عکس

در این قسمت از سریال معمای شاه رویدادهای مختلف سیاسی ایران در شهریور 1320 به تصویر کشیده می‌شود.

استعفای رضاخان از سلطنت پهلوی و خروج از کشور، حضور متفقین در تهران و حواشی آن و بازگشت ارنست پرون از رامسر به تهران نزد محمدرضا برخی از این رویدادها هستند.

اولین «فلاش‌بک» سریال نیز در این قسمت شکل می‌گیرد. رضاخان پیش از ترک تهران به‌ مرور خاطراتش می‌پردازد و در فلاش‌بکی نسبتاً طولانی، حضور او در قزاق‌خانه، ملاقات با اردشیر ریپورتر، زمینه‌سازی برای کودتای اسفند 1399 و دیگر رخدادهای منجر به نخست‌وزیری رضاخان ازجمله رأی مجلس وقت به انقراض قاجاریه، به ‌صورت فشرده و موجز در این فلاش‌بک روایت می‌شود.

از این قسمت بازی «مژگان ربانی» در نقش اشرف نیز به‌مرور پُررنگ می‌شود و اشرف بخشی از زندگی شخصی خود را برملا می‌کند.

قسمت پنجم سریال معمای شاه پذیرای بازیگران مختلفی در نقش‌های گوناگون است. عزت‌الله مهرآوران در نقش «کهزاد بختیاری»، بیژن افشار در نقش «سید ضیاء طباطبایی»، مهران مطیع در نقش «اردشیر ریپورتر» و فرهاد شریفی در نقش یکی از مردم عادی چهره‌های جدیدی هستند که از این قسمت به جمع بازیگران معمای شاه اضافه می‌شوند.

این سریال ۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است.

۸۰ بازیگر اصلی، ۵۲۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این سریال به‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ همزمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها