دوران جوانی شهید سردار همدانی در فیلم ایستاده در غبار به تصویر کشیده شده است.
کد خبر: ۸۵۸۱۹۷
چه کسی نقش سردار همدانی را بازی می‌کند؟

به گزارش جام جم سیما ، عماد محمدی بازیگر نقش شهید سردار همدانی در فیلم «ایستاده در غبار» در خصوص نقش خود و چگونگی آن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حدود 2 الی 3 ماه پیش طی تماسی از سوی آقای مهدویان، پیشنهاد بازی در نقش سردار همدانی به من داده شد. بعد از آن برای تست گریم رفتم و قرار شددر صورت نزدیک بودن به نقش، همکاری آغاز شود. نکته قابل تاکید، نزدیکی بازیگران به نقش‌های مورد نظر بوده است.

وی افزود: «ایستاده در غبار» دوران جوانی شهید همدانی و حضور او در جنگ را به تصویر می‌کشد. برای نزدیکی به این نقش مصاحبه‌های فراوان ایشان را پیگیری کرده‌ایم تا بتوانیم به صحنه‌های جنگ نزدیک شویم.

محمدی در مورد میزان نزدیکی به این نقش و باورپذیری آن اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌توان نظری راجع به آن داد. کسانی که با شهید همدانی ارتباط داشته‌اند باید در مورد این موضوع نظر بدهند. اما امیدواریم که بازی من به شخصیت سردار نزدیک شده باشد.

وی عنوان کرد: خود من از نزدیک موفق به دیدار ایشان نشده بودم. قرار بود که شهید همدانی سرفیلمبرداری حاضر شوند و از نزدیک کار را مشاهده نمایند، که متاسفانه ایشان به درجه رفیع شهادت نائل شدند و این امر محقق نشد.هنگامی که خبر شهادت ایشان به گروه رسید همه ما بسیار متاثر شدیم، حتی با عوامل به خانه ایشان رفته و با خانواده آن شهید دیدار کردیم.

محمدی افزود: من با شنیدن خبر شهادت سردار همدانی بسیار شوکه شدم. در ابتدا این خبر را باور نمی‌کردم. در تحقیقاتی که در مورد ایشان انجام داده بودم متوجه شدم که شهید همدانی انسانی خاکی، مهربان و خوش برخورد بودند؛ به طور کامل شیفته شخصیت ایشان شده بودم.

وی از همکاری با مهدویان کارگردان اثر اظهار رضایت کرد و گفت: خوشبختانه آقای مهدویان یکی از کارگردان‌های آینده‌دار این مملکت است. او رفتار و تعامل بسیار خوبی با ما دارند.

محمدی تصریح کرد: معتقدیم که «ایستاده در غبار» مانند کاری قبلی آقای مهدویان به موفقیت دست خواهد یافت. دراین کاربرای ایفای نقش های اصلی ازچهره های کمتردیده شده که در عرصه تئاترفعال بوده اند استفاده شده است. تا به اینجای کار و در صحنه‌هایی که حضور داشته‌ام برداشت‌های موفقی با کیفیت‌های بالا را شاهد بودیم.

وی گفت: سبک «ایستاده در غبار» فضایی مستند و واقعی را القا می کند. نحوه قرار گرفتن دوربین و نوع فیلمبرداری باعث شده بود که خیلی‌ها فکر کنند این کار یک اثر مستند است، زیرا تصاویر بسیار واقعی به نظر می‌رسند به همین دلیل تماشاگر دچار اشتباه می‌شود.

این بازیگر افزود: تمام آثاری که ساخته می‌شوند یا رئال هستند و یا ساخته ذهن سازنده. بنابراین می‌توان گفت که این فیلم روی فیلمسازان دیگر تاثیرگذار است.

محمدی ویژگی اصلی «ایستاده در غبار» را این گونه بیان کرد و گفت: مردم از طریق این فیلم می‌توانند لحظه‌های واقعی جنگ را رصد کنند. تا بحال به این حد واقع‌گرایانه به سرداران جنگ پرداخته نشده بود تا گوشه‌ای از سختی‌های و زحمات آنان را بتوان بازسازی کرد.

وی افزود: لوکیشن‌هایی که در آن‌ها حضور داشته‌ام اهواز شهرک دفاع مقدس بوده‌اند در حدود 12 الی 13 روز دیگر کار من باقی مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها