خبر مفقود شدن دو نفر از خبرنگاران رسانه ملی در فاجعه منا، بار دیگر یادآور خطرات حرفه خبرنگاری است. پس از حادثه منا، تاکنون خبری از دو خبرنگار رسانه ملی نیست.
کد خبر: ۸۴۰۷۹۸
مفقودی 2خبرنگار رسانه ملی در فاجعه منا

سید حمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر و سید حمید میرزاده خبرنگار الکوثر در این حادثه مفقود شده‌اند و تلاش‌های همکارانشان برای یافتن این دو نفر تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

این حادثه جانگداز، خبرنگاران را به یاد حوادث مشابهی می‌اندازد که در گذشته‌های دور و نزدیک بارها اتفاق افتاده است.

از قبیل شهادت محمود صارمی در اشغال کنسولگری ایران در مزارشریف (سال ۱۳۷۷) و شهادت علیرضا افشار در سقوط هواپیمای C-130 در مهرآباد (سال ۱۳۸۴).

گرچه حوادث ذکر شده در بالا دلایل و عوامل متفاوتی داشته است و از نظر علت واقعه قابل مقایسه نیستند، اما آنچه در همه آنها و این حادثه اخیر دارای اهمیت است، ضرورت برخورد فعال رسانه‌ها با اتفاقات پیش آمده برای خبرنگاران متبوعشان است.

یکی از ویژگی‌های یک خبر حرفه‌ای، ملموس بودن آن برای مخاطب است. مخاطب، زمانی با خبر ارتباط شخصی برقرار می‌کند که موضوع خبر به نوعی با آنچه که برای او آشنا بوده است ارتباط پیدا کند. از نگاه یک کارشناس ارتباطات باید گفت که آسیب دیدن خبرنگاری که سال‌ها بینندگان شبکه خبر با چهره و صدای دوست داشتنی‌اش آشنا بوده‌اند، مهم‌ترین اتفاقی است که می‌تواند مخاطبان شبکه خبر را نسبت به فاجعه منا حساس کند.

مصطفی پورمحمدی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حجت بقایی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
۰
۰
تسلیت به مناسبت شهادت دوست عزیزم حمید رضا حسینی در حادثه منادر كمال ناباوری با خبر شدم دوست ایام شبابم و همكار رسانه ای ام حمیدرضاحسینی (خبرنگار شبكه خبر) در حادثه منا به شهادت رسیدند . با دلی پر درد این غم بزرگ را به خانواده داغدار ایشان و دوستان و همكارانم تسلیت گفته و از خداوند رحیم برایشان علو درجات را خواهانم .

من مدیون حمیدرضا هستم كه در شبكه خبر و چه بعد از انتقالم به مركزگیلان . . .

روحش شاد .

Sympathy With Hamid hosseinies Family Martyr in the Hajj tragedy in 2015

نیازمندی ها