قائم مقام سیما گفت: اختصاص بودجه به فرهنگ و هنر صدا و سیما هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.
کد خبر: ۸۳۳۹۸۳
دولت‌ باید دست رسانه‌ ملی را بگیرد

رضا‌ پورحسین در خصوص تغییرات برنامه‌های تلویزیون از نیمه دوم سال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در صدد هستیم تا هر چه به سمت جلو حرکت می‌کنیم برنامه‌ها با کیفی‌تر و جذاب‌تر شوند اما باید توجه داشت که این حرکت به زمان و کار بیشتری نیاز دارد و لازمه این کار نیروی فکری و مهمتر از آن بحث بودجه است.

وی افزود: مطلع هستید که هم‌اکنون سازمان صدا و سیما با کمبود و تنگنای جدی بودجه مواجه است و این تنگنا‌ها خیلی اجازه نمی‌دهد تا مسائل محتوایی اجازه خودنمایی داشته باشند اما باید در نظر داشت که بنای شبکه‌ها با توجه به حوزه مأموریتی که برایشان تعریف شده، ساخت کارهای کیفی است که البته در ساخت این کارهای کیفی باید از شیوه‌های جذابی چون مسابقه، تاک شوها، مناظره، کارهای نمایشی کوتاه و طنز‌های شبانه استفاده کنند. من فکر می‌کنم ان‌شاءالله شما از پاییز شاهد نکاتی که عرض کردم خواهید بود.

پورحسین تصریح کرد: کمبود بودجه تأثیرات فراوانی را روی عملکرد‌ها خواهد داشت اما ما فکر می‌کنیم که همه چیز بودجه نیست.قاعدتاً اگر بودجه و وفور در دسترس باشد ممکن است بیهوده مصرف گردد اما اگر بخواهیم در حرکت‌های بزرگی قرار گرفته و در گستره رسانه‌ای خودی نشان دهیم، بخش مهمی از کار موضوع بودجه است.

وی خاطرنشان کرد: کار هنری و کار فرهنگی بودجه بردار است. چرا که این فعالیت‌ها هم کاری سخت و حجیم است.در ضمن باید بگویم پولی که در راه فرهنگ و هنر صدا و سیما خرج می‌شود به هیچ وجه هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است.مانند مبحث اقتصادی در آموزش و پرورش، هر چقدر در آموزش و پرورش پول خرج شود هزینه نیست چرا که این مبالغ در آینده به توسعه و پیشرفت، چه توسعه نرم‌افزاری و چه توسعه سخت افزاری تبدیل خواهد شد.

قائم مقام سیما گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری مادی، تجهیزاتی و عمرانی در صدا و سیما را نمی‌توان به عنوان هزینه شناخت. علی‌الخصوص در فضایی که در جنگ نرم تمام عیار قرار گرفته‌ایم و یک جبهه وسیع در مقابل ما قرار گرفته‌اند. جبهه وسیعی که یک کشور و دو کشور و یا یک ملت و دو ملت نبوده بلکه یک جبهه بسیار وسیع در سطح جهان هستند که با پیشرفته‌ترین تجهیزات و اتاق‌های فکر فراوان و از این قبیل در برابر یک رسانه قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: رسانه باید خود را تجهیز کند. تجهیز پژوهشی، علمی، هنری و در این راه باید از هنر و مسائل زیبایی شناختی استفاده نماید و برای رسیدن به موفقیت نیاز به پول داریم و این خرج کردن پول هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و من فکر می‌کنم دولت باید در این مورد دست سازمان صدا و سیما را بیشتر بگیرد.

پورحسین در مورد بخش برنامه‌های شبکه پنج به صورت HD گفت: تهران شهری است که معرف تمام ایران است و نمونه کاملی از همه اقوام و فرهنگ ماست. به همین خاطر پخش HD کل برنامه‌های شبکه 5 را در نظر داریم. در کل برآنیم کیفیت برنامه‌های سیما را در همه زمینه‌ها ارتقا دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها