شبکه دو سیما، آخر هفته، دفتر نوستالژی دهه 50 و 60 را ورق می‌زند

«تا همیشه» مجموعه‌ای برای مرور خاطرات

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو خبر داد:

بازگشت مجریان قدیمی کودک به تلویزیون

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو از بازگشت برخی از مجریان قدیمی کودک و نوجوان به این شبکه و تولیدات جدید خبر داد.
کد خبر: ۸۲۸۹۶۸
بازگشت مجریان قدیمی کودک به تلویزیون

علی زارعان گفت: با تغییر رویکرد شبکه دو به سمت و سوی اجتماعی‌، گروه کودک و خردسال این شبکه هم دستخوش تغییراتی شد، به همین خاطر برنامه‌های این حوزه به سه دسته تقسیم شدند که به تدریج تغییراتش در تصویر مشهود خواهد شد.

یکی از این تغییرات در حوزه کودک و نوجوان این است که نهادهای مختلفی مثل آموزش و پرورش در کنار ما هستند که درخصوص برنامه‌سازی با آنها مذاکره می‌کنیم. به نظرم افقی جدید در گروه کودک و نوجوان شبکه دو پیش روست که در پاییز امسال مشهود می‌شود؛ یکی از آنها تفکیک مخاطب و همچنین توجه به محصولات متنوع است که در برنامه‌ها دیده خواهد شد.

وی برنامه‌های جدید گروه نوجوان شبکه دو را معرفی کرد و گفت: «کمی پنجره» از برنامه‌های جدید گروه نوجوانان است که پاییز امسال به روی آنتن خواهد رفت. این برنامه به حیطه ادبیات‌، شعر و داستان می‌پردازد.

«نوار مرزی» از دیگر برنامه‌های گروه نوجوان شبکه دو سیماست که بیشتر به نوجوانانی که از مرکز دورند توجه می‌کند. همچنین برنامه‌ای با عنوان «دیده شو» به زودی تولیدش آغاز می‌شود و از اواسط شهریور ماه به روی آنتن می‌رود. همه این برنامه‌ها که معرفی شد از پاییز امسال پخششان در شبکه دو آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، زارعان تاکید کرد: آقای جعفری جلوه - مدیر شبکه دو سیما - اصرار ویژه‌ای روی بحث نوجوان شبکه دو دارند.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو همچنین به برنامه‌های جدید حوزه کودک این شبکه اشاره کرد و توضیح داد: در بخش کودک ، یک تجربه موفق در سال 94 داشتیم و آن هم برنامه «محله گل‌ و بلبل» عمو پورنگ بود. این برنامه جدا از جذابیت‌هایی که دارد، شاخصه برنامه‌سازی را نیز جهت می‌دهد و دیگر مثل سابق، کودکانه دیده نمی‌شود. به نظرم این برنامه یک گام بلند برای صدا‌و‌سیماست.

زارعان سپس در پاسخ به اینکه آیا قرار است ساختار برنامه عمو پورنگ همیشه به همین شکل باشد؟ اعلام کرد: حداقل تا پایان سال 94 در «محله گل و بلبل» شاهد همین فضا خواهیم بود و امیدواریم سال آینده بتوانیم کار بهتری را ارائه بدهیم.

وی درباره‌ سری جدید برنامه «فیتیله» گفت: برای پاییز امسال سری جدید «فیتیله» را آماده خواهیم کرد اما این برنامه در کل تولیدی خواهد بود و تاکنون 17 قسمت از سری جدید ضبط شده است. سری جدید «فیتیله» از مهرماه امسال آغاز می‌شود. تمام تلاش سازندگان این برنامه و ما متفاوت بودن این برنامه است.

این مدیر تلویزیونی افزود: همچنین مجموعه «گروه امداد» را با حضور عروسک سنجد آماده پخش خواهیم کرد. این برنامه با مشارکت شرکت توانیر به کارگردانی امیر سلطان احمدی و نگار استخر و تهیه‌کنندگی سوسن کرامتی و ژاله موقر ساخته می‌شود.

همچنین برنامه دیگری تحت عنوان «بالای ابرها» از دیگر برنامه‌های خردسال شبکه دو سیماست که لیلا مردانیان آن را می سازد. این برنامه یک کار آموزشی برای خردسالان است که از ابتدای پاییز پخش می‌شود.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش تاکید کرد: با توجه به اینکه حجم تولیدات کودک در سال 94 در شبکه دو بیشتر شده است، فکر می‌کنم دوره شکوفایی کودک در شبکه دو باشد.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو همچنین درباره سری جدید برنامه «خاله شادونه» گفت: «خاله شادونه» هم طراحی جدید دارد که اکنون دوستان مشغول طراحی آن هستند ولی فعلا مشخص نیست که برای چه زمانی آماده پخش شود.

زارعان افزود: در بخش برنامه‌های دینی که موفقیت‌های بزرگی در ماه مبارک رمضان داشتیم، یک تیم سازنده اکنون مشغول تولید یک برنامه ثابت دینی برای ایام محرم و سایر مناسبت‌های مذهبی سال هستند.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو در پاسخ به اینکه آیا برای بازگشت مجریان قدیمی کودک به شبکه دو تمهیداتی اندیشیده‌اید؟ گفت: این دوستان مجریان قدیمی ما نیستند‌ بلکه مجریان همیشگی و خیلی خوب تلویزیون هستند اما طی این سال‌های اخیر متاسفانه فرصتی برای حضور آنها در شبکه دو فراهم نشد و فرصت محدود بود اما ان‌شاءالله در پاییز و زمستان امسال اولویت با حضور همین دوستان خواهد بود. به عنوان مثال خانم مینا هاشمی - مجری قدیمی برنامه‌های کودک - قرار است از هفته آینده بخشی از برنامه «تا همیشه» را اجرا کند. همچنین خانم گیتی خامنه هم که از هفته گذشته به آنتن تلویزیون بازگشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها