صنعت سینما سالانه تعداد زیادی فیلم انیمیشن روانه پرده نقره‌ای می‌کند

به‌دنبال شکار تماشاگر

تحلیلگران سینمایی بر این باورند که صنعت سینما باید تولید محصولات انیمیشنی خود را افزایش دهد. جدول گیشه نمایش سینماها هر سال شاهد موفقیت بالای فیلم‌های انیمیشنی است و این امر حکایت از آن می‌کند که تماشاگران سینما هم مثل تحلیلگران سینمایی فکر می‌کنند.
کد خبر: ۸۲۷۱۳۱
خبر خوش کارتونی

هنوز نیمه اول سال جاری میلادی به پایان نرسیده، ولی در فهرست پرفروش‌ترین‌های سال 2015 تا به حال نام هر چهار فیلم انیمیشنی قرار دارد که در پنج ماه اول سال روی پرده رفته است. اهل فن این موضوع را به فال نیک گرفته و از آن به عنوان یک خبر خوش یاد می‌کنند.

دو فیلم «پشت و رو» و «یاورها» که جزو پنج فیلم اول موفق سال هستند، ردیف‌های چهارم و پنجم جدول را به خود اختصاص داد‌ه‌اند.

این فیلم‌ها پس از «دنیای ژوراسیک» (با فروش 631 میلیون دلاری)، «آونجرز: عصر اولترون» (457 میلیون دلار) و «سریع و آتشی 7» (351 میلیون دلار) قرار دارند.

این در حالی است که منتقدان سینمایی با وجود زنده بودن این فیلم‌ها از حال و هوای کارتونی آنها یاد می‌کنند. در حقیقت، جلوه‌های ویژه کامپیوتری در دو فیلم اول جدول نقش مهمی در ساختار آنها دارد و بسیاری از کاراکترهای آنها شبیه شخصیت‌های فیلم‌های انیمیشنی هستند.

فیلم‌های «خانه» و «باب اسفنجی» هم ردیف‌های هشتم و دهم جدول را از آن خود کرده‌اند. موفقیت چهار محصول انیمیشنی در حالی نصیب آنها شده که طی پنج ماه گذشته بیش از 30 فیلم زنده سینمایی روانه پرده سینماهای آمریکای شمالی شده است.

پل درگارابدیان، تحلیلگر اقتصادی سینما در این رابطه می‌گوید: «از ابتدای سال 2015 تا به حال تعداد زیادی فیلم زنده روی پرده رفته است. بسیاری از این فیلم‌ها در رقابت سخت و تند و تیز جدول گیشه نمایش یا شکست تجاری خوردند یا فروش قابل توجهی نکردند، اما ژانر انیمیشن فقط چهار فیلم خود را اکران عمومی کرد و شاهد موفقیت مالی و انتقادی تمام آنها بود.

این روزها هر فیلمی به فروشی بالای 300 میلیون دلار دست پیدا نمی‌کند، اما دو فیلم انیمیشنی امسال توانسته‌اند به این رقم فروش برسند. با توجه به نوع ساخت محصولات انیمیشنی و حال و هوای جذاب آنها، دور نیست روزی که تعدادی از این فیلم‌ها با فروش‌های بالای 400 میلیون دلاری‌شان، صدرنشینی جدول سالانه گیشه نمایش را از آن خود کنند.»

این تحلیلگر به این نکته مهم هم اشاره می‌کند که تا پایان سال جاری میلادی و ماه‌های پیش‌رو، هنوز چند فیلم انیمیشن پرسروصدا و مطرح دیگر روی پرده سینماها خواهد رفت. به گفته درگارابدیان، تمام این فیلم‌ها ظرفیت فروش‌های بالایی را دارند و می‌توانند جدول گیشه نمایش را دستخوش تغییر کنند.

قاب کوچک - (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها