دکتر علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما با قدردانی از تلاش موثر عوامل فیلم محمد(ص)، توجه بیشتر هنرمندان و سینماگران را به تولیدات پاک ارزشی و متعهدانه خواستار شد.
کد خبر: ۸۲۲۹۵۹
همکاری سیما برای تبلیغ فیلم محمدرسول‌الله(ص)

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، مدیران سیما دیروز در نشست هفتگی خود پذیرای عوامل تولید فیلم سینمایی محمد (ص) بودند و در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات این اثر سینمای ملی، تبادل نظر کردند.

مجید مجیدی، کارگردان این فیلم تاکید کرد: اولین رونمایی از این اثر در 11 ذی‌القعده همزمان با ولادت امام رضا(ع) در ایران و فستیوال مونترال کانادا خواهد بود و پیشاپیش درخواست‌های متعددی برای خرید و اکران از کشورهای اسلامی داشته‌ایم.

حمایت علمای جهان اسلام از فیلم

کارگردان فیلم سینمایی محمد (ص) با ارائه گزارشی از روند تولید فیلم محمد (ص) از اقدامات مهم در تولید این فیلم، جلب حمایت علمای بزرگ جهان اسلام بود و در نمایش‌های خصوصی که برای گروه‌های مختلف گذاشتیم، بسیاری تاکید داشتند نگاه این فیلم حلقه مفقوده‌ای است که دنیای امروز برای نزدیک کردن ادیان به آن نیازمند است. مجیدی تاکید کرد: در کنار حمایت‌ها، مسلما مشکلات بسیاری در اکران جهانی این فیلم خواهیم داشت، ولی باید به یاد داشته باشیم جهان ما نیازمند نمایش چهره واقعی، روحانی، نورانی و رحمانی پیامبر اسلام است و ساخت این فیلم تنها بخشی از ادای دین ما در زمینه قرائت صحیح از اسلام ناب محمدی است.

شهرک سینمایی چندمنظوره

وی ساخت شهرک عظیم سینمایی برای تولید این فیلم را اقدام مثبت دیگری دانست و افزود: در ساخت این شهرک نگاه ما، استفاده مجدد آن توسط فیلمسازان دیگر بود. در ابتدا بنا بود تنها در حوزه ساخت آثار دینی مورد استفاده قرار گیرد، ولی سازندگان آن تصمیم گرفتند این امکانات را در اختیار همه سینماگران قرار دهند. شهرک سینمایی ساخته شده برای این فیلم امکانات ایجاد یک شهرک توریستی و آموزشی در زمینه تاریخ اسلام را داراست و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ساخت تولیدات فاخری در حوزه دینی در این شهرک باشیم.

مجیدی افزود: این فیلم قابلیت آن را دارد تا جمعیت عظیمی را که به سینما نمی‌روند و به اصطلاح به آنها مخاطبان خاموش می‌گویند با سینما آشتی دهد. این فیلم سینمایی سه ساعته است و با توجه به تصاویر موجود قابلیت ساخت سریالی هشت قسمتی را نیز دارد. محمدرضا صابری، مدیرعامل موسسه سینمایی نورتابان نیز با اشاره به تجهیزات عظیم این اثر سینمایی از قابلیت‌های متعدد شهرک سینمایی ساخته شده برای تولید فیلم محمد(ص) سخن گفت و از شبکه‌های مختلف خواست برای ساخت آثار فاخر از قابلیت‌های این شهرک استفاده کنند.

حمایت کامل تلویزیون از ارکان فیلم محمد (ص)

دکتر علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما در خاتمه این نشست با قدردانی از اقدامات موثر در ساخت و تولید این فیلم بزرگ در عرصه هنر دینی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات موثر برای اکران فیلم را از وظایف رسانه ملی دانست و اضافه کرد: در کنار تهیه تیزر و انونس‌های مناسب شبکه‌های افق و مستند می‌توانند مستندهای جذابی را تهیه و پخش کنند.

معاون سیما از برنامه‌ریزی و تلاش رسانه ملی و تاکید رئیس سازمان در جلسه‌ای که قبلا با حضور کارگردان فیلم برگزار شده بود، به منظور معرفی بیشتر این فیلم ارزشمند خبر داد و اعلام کرد: کمیته‌ای سه نفره برای برنامه‌ریزی و تقسیم کار تبلیغ فیلم محمد (ص) از میان مدیران سیما تعیین می‌شود تا با تولید و پخش برنامه‌های جذاب، پشت صحنه این فیلم را به نمایش بگذارد و با عوامل سازنده آن نیز گفت‌وگو کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها