مدیر شبکه دو سیمای جمهور اسلامی ایران گفت: امروزه فضای تک صدایی حاکم بر رسانه‌های بین المللی شکسته است و فقط قدرتمندان صاحب رسانه نیستند.
کد خبر: ۸۲۱۵۴۷
فضای تک صدایی حاکم بر رسانه‌های بین المللی شکسته شده است

محمدرضا جعفری جلوه با بیان این که شرایط فعالیت‌های رسانه‌ای به شکل روز‌‌افزون در حال تحول است؛ گفت: در گذشته بسیاری از ملت‌ها و مردم عدالت‌خواه و آزادی‌خواه از رسانه محروم بودند اما الان این حصار شکسته است و با تکثری که پدید آمده فقط قدرتمندان صاحب رسانه نیستند.
وی افزود: در فضای کنونی گروه‌های جنبشی و عدالت‌خواه می‌توانند هم از رسانه‌های نسل گذشته و هم از رسانه‌های جدید و فضاهای مجازی بهره‌مند باشند.

وی با تاکید بر این که اگر بنا باشد توصیفی از فضای رسانه‌ای کنونی جهان داشته باشیم باید گفت که فضا به نفع ملت‌ها و در حال بازشدن و فرصت‌دهی است؛ تصریح کرد: البته این به معنای نداشتن معارض نیست، بلکه دشمنان هم به همین میزان و حتی گسترده‌تر در حال فعالیت هستند.

به گزارش تسنیم، جعفری جلوه افزود: تنها تفاوتی که وجود دارد این است که امروز فضای تک‌صدایی حاکم بر رسانه‌های بین‌المللی شکسته است و گروه‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه نیز فرصت دارند صدای خود را در جهان طنین‌انداز کنند.

تشکیل اتحادیه، اتفاق مبارکی است

مدیر شبکه دو سیما با اشاره به برگزاری هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: فعالیت‌های پیوند دهنده امت اسلامی در این اجلاس در حوزه مقاومت تا کنون تاثیری بسیار محسوس داشته است؛ شکل‌گیری اتحادیه، اتفاق مبارکی است و باید برای پدید آمدن این گونه فعالیت ها که توسط اتحادیه شکل می گیرد به درگاه خداوند شکرگزار بود.

وی افزود: شکل گیری این اتحادیه موجب پیوند بسیاری از رسانه‌های پراکنده و دور افتاده شده و می تواند آنها را به قدرتی تبدیل کند تا با هم‌گرایی سیاسی برنامه‌ها و اخبار متناسب را تبادل کنند.

جعفری جلوه، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی را محلی مناسب برای هماهنگ کردن سیاست‌ها و رویکردها جهت هم‌افزایی و ایجاد فرصت‌های بهتر برای ارائه خدمات متناسب و شکل‌دهی به بازار خرید و فروش برنامه‌ها خواند و اظهار داشت: باید ادعا کرد اگر اتحادیه با همین ریتم و شتابی که تا کنون پیش رفته است ادامه یابد نقش بسیار موثری در سرنوشت منطقه خواهد داشت.

جذب مخاطبان جهانی در گرو تعمیق مباحث و استفاده از جذابیت‎‌های نوین است

وی بر ضرورت جذب مخاطبان جهانی تاکید کرد و افزود: وقتی رسانه اسلامی بتواند مباحث عمیق، خردمندانه و عقلانی با بهره‌گیری از جذابیت‌های نوین بصری و حرفه‌ای ارائه کند، موفق به جذب مخاطبان جهانی می‌شود.

مدیر شبکه دو سیما خاطر نشان کرد: تعمیق مباحث، پشتیبانی فکری، معنوی و پژوهشی، هدایت‌گری در حیطه رویکردها، سیاست‌ها و قواعد برنامه، نحوه ارائه، بکارگیری جاذبه‌های معنایی، بصری و حرفه‌ای می‌تواند موجب ایجاد قطب رسانه‌ای اسلامی متین و جذاب شود.

وی با اشاره به این که مجموعه دغدغه‌مندی از فعالان فرهنگی و رسانه اسلامی در اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، گرد هم می‌آیند و به اصلی‌ترین مسایل اسلام فکر می‌کنند، گفت: بی‌شک این هم‌اندیشی می‌تواند فضای حاکم در جهان که امروزه اسلام را به چالش کشیده است، بشکند.

جعفری جلوه تصریح کرد: امروزه دشمنان می‌خواهند مسلمانان به دست خودشان اسلام را به انزوا ببرند، در حالی که اگر دغدغه عظمت اسلام را داشته باشیم قادر هستیم نسخه‌های گره‌گشایی برای زندگی انسان‌ها به صورت جامع و اتم برای مراوده و مواجهه با جوامع ارائه دهیم که می‌تواند نقطه مقابل تکفیری‌ها باشد و مسیر درست را ترسیم کند.

مدیر شبکه دو برگزاری این اجلاس را مایه دلگرمی برای فعالان سیاسی خواند و گفت: به هیچ عنوان نباید از هجمه‌ها هراسید بلکه باید با هم‌افزایی و هم‌گرایی فعالیت‌های رسانه‌های اسلامی را تعمیق بخشید و بر شمار مخاطبان جهانی افزود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها