شبکه پنج در برنامه صبحگاهی «روز‌آمد» به تهیه‌کنندگی امیرحسین خرمشاهی، راز‌های ثروت آفرینی و موفقیت در کسب و کارهای کوچک و جهانی را بازگو می‌کند.
کد خبر: ۸۱۲۱۸۲
«روز آمد» برای تحول در اقتصاد خانواده

به گزارش جام‌جم، این برنامه که در قالب یک مجله تصویری با بخش‌های متعدد و متنوع تولید می‌شود بعد از عید سعید فطر هر روز ساعت 9 و 45 دقیقه از شبکه پنج به نمایش درمی‌آید و از تولیدات گروه اقتصاد و توسعه این شبکه است که عمدتا جوانان و در کنار آنها خانواده‌ها را مخاطب قرار می‌دهد.

براساس توضیحات خرمشاهی موضوعاتی چون کارآفرینی، کسب و کار، تجارت الکترونیک، رفتار مصرف‌کننده، معرفی کارآفرینان برتر و گردشگری اقتصادی در برنامه روزآمد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این برنامه شش روز در هفته به تماشاگران شبکه پنج ارائه می‌شود و از مهم‌ترین اهداف آن می‌توان به تحلیل خبرهای روز و طرح و پیگیری مسائل اقتصادی روز، معرفی کارآفرینان برتر و فرهنگسازی در حوزه مصرف، بازاریابی و راه‌اندازی کسب و کارهای شخصی اشاره کرد.

مستند «قله» درباره زندگی کارآفرینان، بخش‌هایی به نام «چرتکه»، «فرش قرمز»، «مهمانی کاری»، «مهارت‌های ثروت‌آفرینی»، «نظر شما مهمه»، «انسان‌های موفق» و «کاسب محله» به‌علاوه میان برنامه‌هایی از سراسر ایران و نیز جشنواره فیلم مشاغل از جمله بخش‌های این برنامه است که خرمشاهی درباره آنها توضیح داد: جشنواره فیلم مشاغل برای همه تماشاگران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان از سراسر ایران می‌توانند با هر نوع دوربینی از مشاغل محلی و نوظهور منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند فیلم بسازند.

در بخش چرتکه رضا رفیع اخبار اقتصادی را با نقدها و تحلیل‌های اقتصادی به مخاطبان ارائه می‌کند و فرش قرمز فرصتی است برای این‌که سه روز در هفته برنامه روزآمد میزبان یک کارآفرین موفق باشد و اسرار موفقیت او را از زبان خودش طرح کند. این بخش از برنامه هر پنجشنبه توسط یکی از بازیگران مطرح کشور اجرا می‌شود.

به گفته خرمشاهی، تماشاگران می‌توانند از طریق این برنامه و با ارسال پیامک، یکی از خوانندگان مطرح کشور را به محل کار خود دعوت کنند. خواننده‌ها در این بخش از برنامه، ترانه‌هایی درباره ایران و سربلندی آن اجرا می‌کنند و از تصاویری که محل مورد نظر و تلاش کارگران را نمایش می‌دهد، نماآهنگ‌های دیدنی ساخته می‌شود.

«مهمانی کاری» در برنامه «روز آمد» فرصتی فراهم می‌کند تا به دعوت یکی از بستگان، نزدیکان و خویشاوندان افراد، مهمانی کوچکی در محل کار فرد مورد نظر برگزار و گزارش‌هایی از فعالیت‌های او با محوریت مسئولیت‌پذیری و تولید کیفی ارائه شود. تهیه‌کننده روزآمد بخش «نظرشما مهمه» را یکی از بخش‌های مهم این برنامه دانست که در واقع تریبون آزاد این برنامه در مجامع علمی و فرهنگی است و نظر نسل جوان و دانشگاهی درباره خرید کالای ایرانی، فرهنگ خرید، صادرات غیرنقدی و تولید کیفی را طرح می‌کند.

خرمشاهی بخش مهارت‌های ثروت‌آفرینی را قسمت مهمی از برنامه روزآمد برشمرد که در آن سهیل رضایی، پژوهشگر اقتصادی درباره سبک مدیریت مالی خانواده، پس‌انداز‌های خرد و تبدیل سرمایه خرد به ثروت آموزش می‌دهد.

در بخش «کاسب ایرانی» کاسب‌های قدیمی و راه و رسم مشتری‌مداری آنها را خواهیم دید و در بخش «انسان‌های موفق» کارآفرین‌های برتر و کسب و کارهای موفق جهان و راز موفقیت آنها به بینندگان معرفی می‌شود. در بخش «برند ایرانی» دکتر جواد حکیم‌زاده، استاد دانشگاه در ایران و آلمان درباره وضعیت بازاریابی و عرضه برندهای ایرانی به نکاتی اشاره می‌کند.

خرمشاهی در تولید این برنامه به‌دنبال جلب نظر خانواده‌ها به مباحث اقتصادی و کارآفرینی بوده تا از این پس خانواده‌ها به کسب مهارت هم به اندازه تحصیل در دانشگاه اهمیت بدهند و فرزندان خود را به تحصیل در رشته‌های نامتناسب با خودشان وادار نکنند.

از بخش‌های قابل توجه این برنامه، ماجراهای سفر یک زوج به مناطق مختلف کشور و معرفی طبیعت و جاذبه‌های گردشگری هر منطقه است. در این بخش زوج مورد نظر که تاکنون سفرهای بسیار به اروپا، آفریقا و آمریکا داشته‌اند، گردشگری از نگاه اقتصادی یا اقتصاد گردشگری را مد نظر دارند. هر روز سه استاد دانشگاه در رشته‌های مدیریت، اقتصاد و بازاریابی نکاتی را برای مخاطبان تشریح می‌کنند. این برنامه هر روز چهار بخش تولیدی و سه بخش کارشناسی به مخاطبان خود ارائه می‌کند و در بخش اطلاع‌رسانی، تیتر روزنامه‌های مطرح و اخبار مرتبط با بورس و بازار ارائه می‌شود.

اجرای برنامه «روز آمد» را رضا امیرابراهیمی و محمدهیراد حاتمی برعهده دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها