برنامه‌های متن و حاشیه، حذف و اضافه و هفت در ماه رمضان از شبکه سه پخش نمی‌شود و این برنامه‌‌ها بعد از ماه رمضان در ساختار جدید به مخاطبان ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۰۳۱۲
حذف و اضافه برای رضایت مخاطب

دکتر داوود نعمتی، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با اعلام خبر فوق گفت: تغییر در ساختار و رویکرد این برنامهها برای جلوگیری از تکراری شدن آنها و جلب رضایت بیشتر مخاطبان است. در ساختار جدید امکان تغییر مجری هم وجود دارد.

نعمتی با اشاره به مجریانی که شاید جای گبرلو را در برنامه هفت بگیرند، توضیح داد: هنوز هیچ چیز قطعی نشده و اگر قرار باشد مجری برنامه هفت تغییر کند، هنوز مجری جایگزینی برای او در نظر گرفته نشده است.

نعمتی درباره همزمانی پخش برنامه محله گل و بلبل با برنامههای ماه عسل و خندوانه گفت: برنامه عموپورنگ ساعت 18 و 45 دقیقه شروع میشود و تا ساعت 19 و 30 دقیقه ادامه دارد. برنامه ماه عسل هم ساعت 19 و 10 دقیقه شروع میشود، مقداری از این همپوشانی جدول پخش برای ایجاد رقابت بین شبکههاست و اینکه هرشبکهای برنامه بهتری برای بینندگان تدارک ببیند، مردم هم جذب همان برنامه میشوند. برنامه خندوانه هم در ماه رمضان ساعت 19 و 30 دقیقه پخش میشود اما همان شب ساعت 24 و روز بعد در ساعات 7، 11 و 14 و 30 دقیقه تکرار میشود بنابراین اگر مردم علاقهمند به تماشای این برنامه باشند و پخش اول آن را از دست بدهند، میتوانند تکرار آن را تماشا کنند.

برنامه رادیو هفت بین مردم طرفداران زیادی داشت و حدود 5 سال از شبکه آموزش به نمایش در آمد اما به دلیل تغییر ساختار و تعریف جدید از شبکه آموزش، سازندگان این برنامه نتوانستند خود را با این ساختار منطبق کنند و از بینندگان خود خداحافظی کردند. این در حالی است که در همه دنیا تغییر در فرم و محتوای یک برنامه هر چند باسابقه و محبوب امری کاملا عادی است.

نعمتی درباره رویکرد شبکه آموزش گفت: در دوره جدید همه شبکه‌‌ها باید طبق تعریف هویتی خود برنامه تولید و پخش کنند. برای شبکه آموزش هم رویکرد آموزشهای مهارتی تعریف شده است و برنامه رادیو هفت با قالب و فرمی که داشت در این ساختار قرار نمیگرفت. سازندگان برنامه رادیو هفت و مدیران شبکه آموزش جلسات زیادی با یکدیگر گذاشتند تا به تفاهم برسند و پخش این برنامه ادامه پیدا کند اما این مذاکرات به نتیجه نرسید و برنامه رادیو هفت از تلویزیون خداحافظی کرد.

وی با ذکر این نکته که برنامه موسیقیایی دستان هم از شبکه آموزش پخش نخواهد شد چون در تعریف و ساختار جدید این شبکه قرار نمیگیرد، اظهار کرد: سازمان صدا و سیما شبکهها را بازتعریف کرده تا بتواند در شبکهها و برنامه‌‌ها تنوع ایجاد کند. برنامهسازان میتوانند با تعاریف جدید شبکهها برنامه‌‌های متنوع تولید کنند که هم محتوای تازهتری داشته باشد و هم از فرم جدیدتری بهرهمند شده باشد. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها