عزت‌الله انتظامی در 91 سالگی هنوز عاشق بازیگری است و با اشتیاق از پیشنهاد مسعود کیمیایی برای بازی در فیلم جدیدش خبر می‌دهد.
کد خبر: ۸۰۹۸۷۱
پیشنهاد کیمیایی به عزت سینمای ایران
آقای بازیگر سینمای ایران در آستانه 30 خرداد سالروز تولدش تصریح کرد: اخیرا مسعود کیمیایی پیشنهاد بازی در فیلمش را داده که حتما در آن بازی خواهم کرد چرا که هم نقش خیلی خوب است و هم کیمیایی کارگردان خیلی خوبی است. فکر می‌کنم پاییز فیلمبرداری آغاز شود.

انتظامی که چندی پیش از داریوش مهرجویی پیشنهادی برای بازیگری دریافت کرده بود، درباره آن اظهار کرد: آن هم کار خوبی است که هنوز اجازه ساخت نگرفته اما کار کیمیایی قطعی است.

این بازیگر پیشکسوت درباره احداث مدرسه آقای بازیگر هم که خبرش طی روزهای گذشته منتشر شده بود، توضیح داد: با پیشنهاد و همراهی مجید (انتظامی) قرار است در شهرستان‌های کوچکی که مدرسه ندارند پیش‌قدم‌ شوم و بخشی از هزینه را خودم بگذارم و بخش دیگر را از مردم تامین کنم تا مدرسه احداث کنیم. خیلی دلم می‌خواهد تا زنده هستم به بار نشستن آن را ببینم.

عز‌ت‌الله انتظامی در آستانه 91 سالگی معتقد است: آدم بدون اینکه به سنش توجه داشته باشد تا می‌تواند باید کار کند. من هم اصلا فکر سن و سال را نمی‌کنم.

پرویز پرستویی که همیشه از انتظامی به عنوان مرجع تقلید بازیگری‌اش نام برده، سال گذشته در جشن تولدی که توسط ایسنا برای آقای بازیگر تدارک دیده شده بود، تاکید داشت: آقای انتظامی نمونه ندارند و اینکه به ایشان نمونه بی‌بدیل بازیگری می‌گویند واقعا حق است و همیشه درس زندگی گرفته‌ام. همه کارهای آقای انتظامی را دوست دارم و معتقدم قدرت عجیب و غریبی در بازیگری دارند که خدایی است و یک استثنا محسوب می‌شوند. مانند شجریان در موسیقی، انتظامی را هم نمی‌توان در بازیگری با کسی مقایسه کرد.

حمید فرخ‌نژاد هم در جشن تولد 89 سالگی آقای بازیگر گفته بود: بیخود نگفته‌اند «عزت‌ سینمای ایران»؛ کسی که می‌شود پشتش ایستاد و به این حرفه افتخار کرد و بگوییم ما آدمی هستیم همکار آقای انتظامی و این برای من شاگرد انتظامی افتخار است که در انتها برسم به جایی که ایشان است. امیدوارم زمانه با آدم کاری نکند که وارد کارهایی شویم که بخواهیم آن را توجیه کنیم. ایرانی‌ها قدیم می‌خواستند دعا کنند می‌گفتند ان‌شاءالله عاقبت به خیر شوی. آرزو می‌کنم عاقبت به خیر شوم و در این سن مانند ایشان چنین وجاهتی نزد مردم داشته باشم. این آرزوی هر هنرمندی است که در عاقبتش مردم دوستش داشته باشند و از یادها نرود و روزبه‌روز به عزت‌ و عزیزی‌اش اضافه شود.

عزت‌الله انتظامی متولد 30 خرداد 1303 در تهران فارغ‌التحصیل دانشکده‌ هنرهای زیبای تهران در سال 1351 است که برای ادامه‌ تحصیل به مدرسه‌ شبانه‌ تئاتر و سینما در هانوفر رفت و در سال 1337 به ایران بازگشت.

از فیلم‌های سینمایی این بازیگر می‌توان به «آقای هالو»، «پستچی»، «گاو»، «ستارخان»، «صادق کرده»، «حاجی واشنگتن»، «گراند سینما»، «هامون»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «روز واقعه»، «خانه‌ای روی آب»، «دیوانه‌ از قفس پرید»، «گاو خونی»، «مینای شهر خاموش»، «آتش سبز»، «راه آبی ابریشم» و «چهل‌سالگی» اشاره کرد. (ایسنا)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها