هر چند که همه روزها، ماه‌ها و لحظه‌ها از آن خداست، اما رمضان با حال و هوای زیبایش برای همه مسلمانان دنیا با دیگر ماه‌ها فرق دارد، ماهی است که از آن به‌عنوان ماه مهمانی خدا یاد می‌کنیم و همه روزهای قبل از آمدنش را با روزه داری به پیشواز این مهمانی می‌رویم. پنجشنبه این هفته نخستین روز ماه رمضان است و مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما هم با تولید سه گانه‌ای موسیقایی به استقبال ماه مهمانی خدا می‌رود.
کد خبر: ۸۰۸۴۸۳
مناجات‌های مرکز موسیقی صداو‌سیما برای ماه‌ترین ماه

به گزارش جام‌جم، این سه گانه در حالی ارائه می‌شود که مدیر این مرکز از راه‌اندازی دفتر تولید موسیقی دینی و آیینی هم خبر داده و می‌گوید از این به بعد در مناسبت‌های مذهبی مختلف شاهد تولیدات ارزشمند این واحد خواهیم بود.

محمدباقر معلم در این باره می‌گوید: از زمانی که در مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما مستقر شدم تاکید آقای سرافراز مدیر سازمان صدا و سیما بر تخصص‌گرایی بود. با همفکری و حمایت‌های ایشان و مدیران ارشد سازمان به این نتیجه رسیدیم که دفتر تولید موسیقی دینی و آیینی را راه‌اندازی کنیم تا این دفتر بتواند آثار خوبی را با همراهی هنرمندان در مناسبت‌های دینی و آیینی ارائه کند. پیش از تشکیل واحد هم کارهای زیادی انجام شده و هنرمندان بسیاری در این عرصه زحمت کشیده‌اند، اما چون دفتر خاصی متولی این کار نبوده در مجموع کارها به‌صورت متمرکز پیش نرفته است.

او می‌افزاید: هر چند از شکل‌گیری این واحد مدت خیلی کوتاهی می‌گذرد، اما ماه رمضان نخستین موضوع دینی و پراهمیت ماست که با کار این دفتر گره می‌خورد. در همین راستا مثنوی‌های نیایشی، الهی نامه‌ها، مناجات‌ها و نجواهایی از سوی این دفتر تهیه شده و در اختیار شبکه‌های مختلف قرار داده شده است.

به گفته مدیر مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما مدیریت این واحد بر عهده استاد نعمت آزرم قرار گرقته است. ایشان از استادان پیشکسوت عرصه شعر آیینی و مذهبی بوده و تجربه زیادی در این حوزه دارند. معلم، درباره تولیدات این دفتر برای ماه مبارک رمضان در قالب سه گانه‌ای، این‌گونه توضیح داد: بخشی از آثار 60 قطعه تولیدی هستندکه نجواها و چند قطعه موسیقی از جمله قطعه‌ای پاپ با نام «ماه ماه» در زمره این آثار است. ماه ماه از چند شبکه تاکنون پخش شده و به لطف خدا بازخورد خوبی هم داشته است.

به گفته او دو دسته دیگر آثار تامینی هستند که هنرمندان موسیقی در اختیار این مرکز قرار داده‌اند و بخشی دیگر هم آثار آرشیوی است که از آرشیوها برای پخش بیرون آمده‌اند.

مدیر مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما اظهار می‌کند: ماه رمضان ماهی است که بهترین توشه مومنان در آن دعاست، به همین دلیل هم بخشی از آثار ارائه شده را در قالب ادعیه تولید کرده‌ایم و از آنجا که عرصه هنرهای دینی در کشورمان هنرمندان خلاقی دارد، تلاش کردیم در این مدت کوتاه کارهای ارزشمندی را برای ماه رمضان انجام دهیم.

زینب مرتضایی‌فرد / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها