قسمت دوم اکشن دلهره‌آور «جان ویک» هم ساخته می‌شود. خبر تولید دومین قسمت فیلم در حالی اعلام می‌شود که هنوز نمایش عمومی قسمت اول آن در برخی کشورهای بزرگ اروپایی شروع نشده است.
کد خبر: ۷۹۶۹۸۳
شلیک دوباره «جان ویک» به تماشاگران سینما

چاد استالسکی، کارگردان نسخه اصلی جان ویک می‌گوید که او و همکار فیلمنامه‌‌نویسش دیوید لیته چند طرح مختلف برای ادامه ماجراجویی‌های قصه و کاراکتر اصلی آن دارند؛ به همین دلیل، آنها در حال بررسی این طرح‌ها و انتخاب یکی از آنها به عنوان مضمون‌محوری داستان قسمت دوم فیلم هستند.

به این ترتیب می‌توان گفت با گسترش طرح تولید دومین قسمت جان ویک، پیش‌تولید آن به صورت رسمی آغاز شده است. اولین قسمت این اکشن دلهره‌آور اواسط اکتبر 2014 روی پرده سینماهای آمریکای شمالی رفت و درباره یک مرد خشن و انتقام‌جو به نام جان ویک بود. نقش این کاراکتر را کیانو ریوز، بازیگر لبنانی‌تبار مجموعه فیلم آینده‌نگرانه «ماتریکس» بازی کرد.

جان ویک پس از مرگ همسر جوانش تصمیم می‌گیرد کار با سلاح را کنار بگذارد و سراغ یک شغل کم‌دردسر برود؛ اما او که تخصص بالایی در تیراندازی و هدف گرفتن دارد، نمی‌تواند زندگی آرامی داشته باشد. زندگی جان ویک به گونه‌ای است که همیشه باید در حال انجام ماموریت باشد و آرامشی در آن پیدا نمی‌شود. زمانی که چند گنگستر زندگی او را هدف می‌گیرند، جان ویک از بازنشستگی خودخواسته‌اش بیرون می‌آید و یک بار دیگر سلاح در دست می‌گیرد، اما تجربه نشان داده که با مسلح شدن جان ویک، دیگر کسی در امان نیست.

جان ویک، صحنه‌های اکشن و بدلکاری زیادی داشت و این صحنه‌های خوش‌ساخت، امتیاز اصلی آن بود. این موضوع دلیلی منطقی پشت سر خود دارد. هم استالسکی و هم لیته قبل از ورود به دنیای کارگردانی، مدیران بدلکاری تعدادی از فیلم‌های مطرح و پرفروش سال‌های اخیر هالیوود بوده‌اند. آشنایی آنها با کیانو ریوز هم سر صحنه فیلمبرداری یکی از همین فیلم‌ها بوده است. منتقدان سینمایی استقبال بالایی از فیلم کردند و در نقدهای خود به تحسین جنبه‌های مختلف آن پرداختند. علاقه منتقدان به این اکشن دلهره‌آور آن قدر زیاد بود که لقب یک «فیلم کالت» را دادند.

تماشاگران سینما هم روی خوشی به آن نشان دادند و رسانه‌های گروهی گفتند کیانو ریوز به مدد این استقبال، موفق به احیای کارنامه بازیگری‌اش شد. این بازیگر که با جان ویک دوباره شکوفا شد، در چند سال اخیر فیلم موفقی روی پرده سینماها نداشت؛ به همین دلیل، تولید دومین قسمت جان ویک قبل از هر چیز و هر کس، یک خبر خوش برای این بازیگر به حساب می‌آید. این در حالی است که هنوز بازیگران قسمت دوم انتخاب نشده‌اند و فعلا معلوم نیست ریوز برای بازی در نقش جان ویک، دوباره دعوت به همکاری خواهد شد یا خیر. در عین حال، هنوز اطلاعی از قصه قسمت دوم هم در دست نیست و کسی اطلاعی از کم و کیف آن ندارد.

صحبت‌های دو کارگردان فیلم با رسانه‌های گروهی، برخی جنبه‌های آن را آشکار کرده است. به گفته استالسکی: «طی یک ماه گذشته، ما چند ایده را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم. به‌طور طبیعی، داستان قسمت دوم، ماجراهای نسخه اصلی را دنبال خواهد کرد. می‌خواهیم یک داستان جذاب و گیرا ارائه دهیم تا تماشاچی بیشتر از گذشته درگیر کارهای کاراکتر اصلی ماجرا شود. این مهم‌ترین نکته در زمان نگارش فیلمنامه است.

اگر شما بهترین اکشن‌ها را داشته باشید، ولی تصویر درستی از کاراکتر اصلی و کارهایش ارائه ندهید، به موفقیتی دست پیدا نخواهید کرد. در این حالت، بیننده جذب قصه و ماجراهای آن نمی‌شود، زیرا نمی‌تواند ارتباطی با شخصیت محوری داستان پیدا کند. زمانی هم که تماشاچی نخواهد ماجراها را دنبال کند، شکست فیلم‌تان حتمی است. نگاهی به ستارگان بزرگ اکشن از هریسون فورد گرفته تا لیام نیسن و رابرت داونی جونیور بیندازید تا متوجه موضوع شوید. شما در مقام کارگردان یک نام خوب را انتخاب می‌کنید که تماشاگران دوستش دارند و اکشن‌کار خوبی است. تماشاگران آنها را در صحنه‌های اکشن دوست دارند، اما باید دلیل کارهایی را که آنها انجام می‌دهند هم بدانند و توجیه خوبی برای این اقدامات وجود داشته باشد؛ به همین دلیل، هدف اصلی و اول ما این است که داستان و کاراکتری داشته باشیم که همه آن را دوست داشته باشند. بعد از آن است که این کاراکتر را در دل اکشن رها می‌کنیم و با او همراه می‌شویم. به تماشاگران سینما قول می‌دهیم قسمت دوم جان ‌ویک به گونه‌ای ساخته شود که آن را دوست داشته باشند.»

موفقیت جان‌ ویک باعث توجه بیشتر صنعت سینما به تیم دو نفره استالسکی و لیته هم شده است. آنها اکنون تبدیل به چهره‌های مطرحی شده‌اند که کمپانی‌های فیلمسازی برای تولید محصولات جدید خود به دنبال آنها هستند. چند روز قبل بود که کمپانی فیلمسازی برادران وارنر برای اکشن ماجراجویانه خود «گاوچران نینجای وایکینگ» از این دو دعوت به همکاری کرد. البته لیته و استالسکی هنوز پاسخی به این دعوت نداده‌اند و معلوم نیست کارگردانی آن را به عهده می‌گیرند یا خیر. کریس پرات بازیگر اصلی فیلم هم در گفت‌وگویی از کارگردانی آن توسط این دو فیلمساز حمایت کرد. در حالی که هنوز زمانی برای شروع فیلمبرداری «جان‌ویک 2» تعیین نشده، استالسکی و لیته می‌گویند ترجیح می‌دهند قبل از هر فیلم دیگری، اول آن را جلوی دوربین ببرند.

شرکت مستقل فیلمسازی سومیت اینترتینمنت تهیه‌کننده نسخه اصلی هم هنوز تاریخی برای شروع کار تولید قسمت دوم اعلام نکرده است. این شرکت فیلمسازی که تولید‌کننده چند فیلم کم‌خرج اما پرفروش سال‌های اخیر است، نسخه اصلی جان ‌ویک را با هزینه تولید پایین 20 میلیون دلاری تهیه کرد. فروش افتتاحیه فیلم در آمریکای شمالی حدود 15 میلیون دلار بود. رقم کلی فروش فیلم در این محل به 43 میلیون دلار رسید. فروش محدود بین‌المللی آن هم نزدیک به 28 میلیون دلار شده است. تهیه‌کنندگان فیلم از رقم فروش جهانی 71 میلیون دلاری آن راضی به نظر می‌رسند.

امپایرآنلاین / مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها